Thursday, July 7, 2011

BERSABARLAH SAYANG...

salam..kawan2..agak terkejut bila dikhabarkan dengan kematian ibu kawan aku pagi tadi,mungkin waktu malaysia kot..aku pun baru tahu tadi..aku nak curi masa korang,2 mint pun dah ok..sedekahkan al-fatihah tuk arwah..AL-FATIHAH..

touching gak aku ngan benda ni,rasa simpati pun ada,kawan aku tu piksa hari ni,kebetulan hari ni last dia piksa..dengar cite lak dia nak balik kawin pas ni..sapa tak sedih ooooo....pedih hati...

aku boleh rasa macam mana dia rasa,mungkin tak sepenuhnya la apa yang dia rasa..tapi..boleh tersungkur tu..mak lak yang meninggal..aduhh..kalau aku..ntahla..boleh pengsan 2 minggu!!serius!!

bagi aku,susah sangat nak hidup tanpa ibu,bagi aku,setiap anak yang sayangkan ibu dia,apa yang dia buat sekarang ni semata2 untuk ibu dia,dia berjaya atas doa ibu dia,dia bahagia atas doa ibu dia..ya allah..besarnya jasa seorang ibu..semoga ibu2 diseluruh dunia ni dikurniakan syurga buat diorang..

jika diberi pilihan,aku sanggup untuk membahagikanpahala untuk ibu aku..dia penyokong hidup aku...dan aku yakin..anda pun pasti akan rasa benda yang sama..

apa yang aku harapkan..korang hargailah ibu korang sementara dia masih ada ni,jangan sia2kan kasih dia,jangan pandang hina dengan doa dia,ingat..ibu koranglah manusia pertama yang bagi korang makan,tanpa susu diorang tak mungkin korang hidup sihat sampai hari ni...

"saat ini aku menadah tangan ku,meminta darimu yang maha esa,kau ampunilah dosa ibu kami dan peliharalah dia dari azab dunia dan akhirat,sesungguhnya dari dialah kami mula mengenal baik jahatnya dunia,dan dari dialah jua kami mula mengenal tentang keesan mu ya allah".

No comments: