Thursday, June 13, 2013

MSG FROM DR ZAKIR NAIK..







salam..sedikit perkongsian..dapat mesej yang telah diforwadkan oleh rakan-rakanku..mesej dari DR ZAKIR NAIK..

MSG from Dr.Zakir Naik....

Dear muslim..
dont say "mosque" say "masjid" because islamic organization has found that mosque = mosquitoes
Dont write "mecca" write always correctly "makkah" because mecca = House Of Wines.
Dont write "moh'd",write always completely mohammad,because moh'd = The dog With big Mouth.
DO NOT drink new FANTA APPLE !! it contains carcinogenic ( E211.E224 ) FAT OF PIG!!


selalunya orang cakap kalau mesej fwrd ni tak berapa nak betul,tapi samada betul ataupun tidak,ini untuk kebaikan kita juga,lepas ni tak payahla nak taip ringkas-ringkas sangat,lagipun air fanta tu tak elok minum,minum air masak sudah!!!


ikhlas dari hamba allah serba sederhana..conan..

PEMBERSIHAN ETNIK ISLAM OLEH SKUAD 969 (ROHINGYA)

salam....rasanya semua dah sedia maklum dengan apa yang terjadi dirohingya,umat islam dibantai teruk oleh pengikut buddha,kerja "pembersihan" kaum islam dirohingya telah dijalankan,bagi memudahkan kerja bangang mereka ini,SKUAD 969 telah ditubuhkan,yang mana ianya telah diketuai oleh seorang sami yang pernah dipenjarakan pada tahun 2003 atas kesalahan yang melibatkan kekejaman terhadap umat islam,nama si sami gila ini ialah ASHIN WIRATHU berusia 45 tahun..

haritu saya ada baca pasal 20orang telah dibakar hidup-hidup dimadrasah (sekolah) mereka termasuk 4 orang tenaga pengajar,dan saya sendiri telah menyaksikan video yang membabitkan seorang lelaki islam dibantai oleh sekumpulan perusuh,pembantaian berakhir bila mana lelaki muslim itu dilibas dengan parang oleh seorang pak cik tua yang bangang.

baru-baru ni,kita dikejutkan pula dengan sebuah video yang merakamkan seorang lelaki muslim dibakar sampai mati oleh SKUAD 969 yang jahanam ini,dengan disaksikan polis yang makan gaji buta,kedengaran didalam video tersebut suara seseorang yang meminta air untuk menyelamatkan lelaki tersebut,tetapi telah dihalang oleh perusuh dan juga SKUAD 969 jahanam ini.

Disini saya sertakan gambar-gambar ketika kejadian pembakaran lelaki muslim oleh SKUAD 969 yang jahanam ini..tak nak letak video,kejam sangat,nak tengok pun tak sanggup..













inilah ASHIN WIRATHU,muka macam alim la konon,tapi dia tak sedar,dah macam muka orang neraka jahanam dah aku tengok..


Di bangladesh umat islam turut dibantai,di syria,setiap hari umat islam dizalimi oleh ahli syiah yang terdiri dari tentera bashar,baru semalam jugak saya tengok video seorang lelaki muslim di syria dipukul teruk oleh tentera bashar asad dan disuruh mengaku bashar adalah tuhan,tapi jawapan lelaki tersebut adalah "OHHHH ALLAH!!!" hanya itu yang dia sebut..

Bukannya nak suruh turun pergi perang sekali dengan diorang,tapi sekurang-kurangnya,setiap kali selepas kita solat,tolong doakan saudara-saudara kita yang teraniaya,jangan sampai nanti mereka tuntut hak mereka,dan allah persoalkan,apa yang dah kita buat untuk bantu mereka..


ikhlas dari hamba allah yang serba sederhana...conan..

Sunday, June 9, 2013

CORETAN REALITI,APABILA DIA DIZALIMI..

SALAM...dah lama rasanya aku tak update blog aku ni,rasa kunjungan pembaca kat blog aku ni pun makin menurun rasanya..

Satu cerita realiti yang aku nak kongsikan disini,tentang hebatnya doa seorang manusia yang dizalimi,antara dia dan allah tiada penghijabnya..mahu bukti??ok..melalui kisah aku,pengalaman aku,aku jadikan sebagai bukti buat korang semua..jangan risau,cerita aku pendek je,korang takkan sempat rasa boring bila baca..

Aku ni memangla tergolong dari kalangan orang yang cepat terasa hati,tapi bila aku terasa,takdela sampai tahap aku berdendam,sakit hati waktu tu je,lepas tu aku ok je..tapi satu hari,ada satu kejadian yang tak boleh aku terima,yang buat hati aku sentap gila,air mata aku menitik laju setelah dikata..ye!!hanya kata-kata,tapi kata-kata tu menusuk sampai ke jiwa..aku cuba untuk bertahan supaya jangan menangis,nanti hausemate aku yang lain nampak,aku malu,tapi apa boleh buat,hati manusia ni lembut macam spongebob,nampak keras je kalau tak disentuh,tapi cuba korang picit dia,lembut jugakkan??

korang nak tahu apa aku buat??malam tu,aku solat maghrib,air mata aku tak henti-henti mengalir,diakhir solat aku,aku sujud lama,aku berdoa "ya allah,sungguh hati ku terasa sakit,rasa perit dengan kata-kata si dia,sungguh aku tak redha disakiti begini,minta dia diberi balasan sewajarnya,DIA TAKKAN LULUS DALAM PERIKSA DIA,SUNGGUH AKU TAK REDHA DENGAN APA YANG DIA LAKUKAN!!!"
korang tahu tak berapa kali aku ulang doa ni??berkali-kali,dan setiap kali itulah air mata aku tak henti-henti mengalir..

nak tahu apa kesannya???orang tu memang tak lulus exam,dan sampai sekarang dia tak dapat habiskan pengajian dia atas sebab tertentu...tapi sekarang aku rasa bersalah dengan doa aku tu,aku terfikir,disebabkan doa aku ke dia jadi macam tu???ambil masa yang lama untuk aku maafkan dia,and sekarang aku dah maafkan dia,aku berharap moga dia dapat sambung balik pengajian dia yang tak habis..

Dua pengajarannya yang perlu kita ambil tahu disini 

1- JANGAN MENYAKITI HATI MANUSIA LAIN WALAUPUN HANYA SEKADAR BERGURAU,BERGURAU ADA BATASNYA.

2-JANGAN BERDOA ATAU BERKATA-KATA KETIKA KITA DIZALIMI,WALAUPUN HANYA SEKADAR KATA-KATA,TAPI BUKANKAH KATA-KATA ITU SATU DOA??FIKIR-FIKIRKAN!!

ikhlas dari hamba allah serba sederhana...conan..


WHAT WAS THE RELIGION OF JESUS AND MOSES ( AHMAD DEEDAT )

salam...sedikit pengenalan tentang ahmad deedat,pendebat terbaik dunia...




almarhum syeikh ahmad deedat.



-Ahmad hussein deedat.
-Lahir pada 1 julai 1918.
-Asal : Surat,gujara,india.
-Meninggal dunia : 8 ogos 2005 (umur 85 tahun).
-Anugerah : king faisal international award (1986).

Beliau telah berhijrah ke afrika selatan bersama ayahnya untuk membantu keluarga mereka yang hidup melarat,saat perpisahan itu,itu jugalah kali terakhir pertemuan antara beliau dan ibunya kerana ibunya telah meninngal dunia beberapa bulan setelah keberangkatan beliau bersama ayahnya ke afrika selatan.

Disana ahamd deedat bekerja sebagai penjual garam,di afrika selatan saat itu kebanyakan penduduknya adalah beragama kristian,ahmad deedat sering ditekan dengan dakyah mereka yang datang bertalu-talu,dan setiap kali itu juga ahmad deedat bisa melawan dakyah mereka,dan tetap dengan agamanya,kerana kuatnya tekanan kaum kristian ketika itu terhadap umat islam,ahmad deedat berazam untuk menghentikan propaganda kristian yang salah!!

Ahmad rajin membaca dan mengkaji tentang agama,sehingga beliau terjumpa kitab "izhar ul haq" ( truth reveald ) karangan rahmatullah kiranvhi,hasil dari pembacaan kitab inilah bermulanya ahmad mula membeli kitab biblenya yang pertama.

Dilahirkan dan dibesarkan disebuah negara sekular dan akhirnya ahmad berjaya menjadi seorang sarjana yang arif tentang agama kristian,malah ahmad berani masuk ke negara amerika untuk berdebat dengan para sarjana kristian disana.

Antara pendebatan beliau yang hebat antara paderi josh Mcdowell yang bertajuk " BENARKAH NABI ISA DISALIB?? " dan paderi jimmy swaggart yang bertajuk " ADAKAH INJIL KALAM ALLAH " . Malah dikhabarkan ahmad turut mencabar paderi katolik  pope john paul untuk berdebat pada tahun 1984,kerana john sentiasa mempertikaikan setiap hujah-hujannya dalam siri perdebatannya,tetapi cabaran itu tidak disahut oleh john.

Ahmad Deedat adalah orang yang paling awal menganggotai Islamic Propagation Centre International (IPCI)  dan menjadi presidennya hingga tahun 1996,telah menerbitakan lebih daripada 20 buah buku dan mengedarkannya secara percuma kepada umum.

Ini adalah sebahagian dari kisah hidupnya,banyak sejarah yang perlu kita tahu mengenai pendebat lagenda dunia ini,dan dikhabarkan ahmad deedat sangat mengenali Tunku Abdul Rahman Putra Al-haj bekas perdana menteri malaysia yang pertama,mereka pernah bertemu dan saling berhubung.

Dibawah ini saya sertakan antara soal jawab ahmad deedat..himpunan debatnya yang terbaik,in sha allah,akan datang akan menyusul siri debatnya yang lain,sama-sama kita sedekahkan al-fatihah buat almarhum syeikh ahmad  deedat...




DR ZAKIR NAIK ANAK DIDIK AHMAD DEEDAT.





 WHAT WAS THE RELIGION OF JESUS AND MOSES ( AHMAD DEEDAT )

video



sumber wikipedia.. badarkisas...shah8...tamanulama



ikhlas dari hamba allah serba sederhana...conan..