Wednesday, April 20, 2011

TAK TAHU NAK BAGI TAJUK APA???



SALAM...tadi saya ada baca blog kawan saya ni...sedih pun ada dengan luahan hati dia..tapi...kita jangan sedih..bersedih tu mmg perlu dalam kehidupan manusia,tapi jangan terlalu sedih sangat takut nanti "yang ketiga" masuk jarum...

kalau kita mulakan hari kita dengan kesedihan pasti akan berlarutan kesedihan tu sampai kita tido balik...kita akan rasa bahagia dan gembira bila kita cakap dengan diri kita sendiri tentang kebahagiaan dan kegembiraan,dan kita pasti akan merasa kesedihan bila kita cakap dengan diri kita sendiri tentang kesedihan...

saya tak nafikan..cakap ni memang senang..semua orang boleh cakap...JANGAN SEDIH,JANGAN SEDIH...tapi yang rasa tuan punya diri,saya sendiri pun pernah rasa sedih,tapi sejak akhir2 ni bertambah2 ksdhn saya,tak pernah seumur hidup saya rasa sesedih sampai macam ni,inilah kali pertama..tapi apa tindakan saya???

mulakan hari saya dengan senyuman..walaupun tak gembira sebenarnya,saya sentiasa memotivasikan diri saya dengan kata2 hikmah saya sendiri,dan saya akan tido kalau terlampau sedih sangat,sebab bila kita tido,kita akan rasa aman kejap..walaupun kejap,itukan nikmat namanya...

kawan?????hmm....penting sebenarnya sebab dia akan jadi pendengar utk kita bila kita kesusahan,tapi....sampai bila????jangan terlalu mengharap dengan kawan2 kita,tapi tak bermakna kita tak perlu untuk menghargai mereka..tahu tak..penghargaan sebenarnya perkara terpenting dalam hidup manusia..tahu tak???

ada kawan saya belajar dengan seorang seikhh yang agak tersohor,dan saya pasti pelajar2 mesir pasti kenal kalau saya sebut nama dia,kata beliau...sebenarnya sunat kalau kita cakap kat kawan kita yang kita sayang kat dia..dengan niat..lillahitaala...faham??lps ni blh buat ok...SAYA SAYANG KAWAN2 SAYA...

apa2 pun..terpulangla pada kita macam mana kita nak happykan diri kita...tap satu tabiat manusia yang dikira sebagai lumrahla kan,bila sedih dia pasti akan kembali kepada pencipta dia..tapi bila dah hapy jangan lupa pada pencipta tu ok..faham???

Tuesday, April 19, 2011

NO KOMEN...

video

dah tengok video tadi???no komen maksud saya bukannya saya terima dengan apa yang dia kata,tapikan senang cakap..."orang cerdik takkan bertikam lidah dengan orang yang terlalu lalu lalu bodoh macam dia ni",jadi yang sebaiknya cakap je NO KOMEN..apa pun mesti dia nak dia yang betulkan..tapikan saya nak cakap sikit,kalau dia ni dok kat arab saudi.alamatnya terpisahlah kepala dia dari badan dia...

kalau ikut hukum...opsss..malas nak ulas panjang2....moga dia tahu nak ucap syahadah balik...sebab dia dah......

APABILA DETEKTIF CONAN MULA BERPUISI....PUISI KE??

Oh dunia…..kau menjadikan aku untuk takut meninggalkan mu,sekalipun aku tahu,tiada yang berharga dan berguna daripadamu…jika ada,ianya hanya bersifat sementara,kau menjadikan aku begitu takut untuk meninggalkanmu dan seisinya..kenapa???

Aku tidak mahu menjadi orang yang cintakan dunia hingga lupa untuk mempersiapkan diri kealam akhirat..aku takut sekali..aku takutkan api yang marak,aku takutkan siksaan yang menanti..dan yang jelas..aku amat takut kepada penciptanya…
Tetapi aku sentiasa mendambakan kenikmatan syurga,aku juga ingin menghirup air telaga nabi..dan aku ingin sekali berjumpa yang maha esa..tetapi..adakah aku layak untuk semua itu???

Diriku sentiasa penuh dengan kotoran dosa,setiap inci tubuh aku penuh dengan hal dunia..lidah aku kurang menyebut namanya..solat aku sentiasa tidak khusyuk kepadanya…apatah lagi amalan sunatku..apakah diterima????

Aku mengaku umat nabi Muhammad..tetapi jarang sekali untuk aku mengikuti sunnahnya,payah sekali untuk luangkan diri dengan mengingatinya..kenapa????adakah semua ini kerana dosa???dosa yang selalu aku mencarinya,walau sebesar zarah,aku tetap juga berusaha untuk menciptanya..untuk apa???

Ye…aku selalu mencipta dosa angkara untuk dijadikan pendinding hidup,mencipta kezaliman diri untuk dijadikan perisai dari memasuki syurga..bukankah itu yang aku mahukan????bukankah itu yang selalu manusia dambakan????jawab pertanyaan ku…..

Betapa hinanya diri kamu..kamu tidak layak untuk menjejakkan kaki ke syurga..apatah lagi menghidu bau harumannya…perkataan “jannah” tidak pantas untuk mu duduki….

Oh..teman…andai kau membaca kalam ku ini..ingin sekali ku meminta kepadamu secebis doa buat ku andai satu hari ditakdirkan aku pergi dulu sebagai pengisi pahala ku yang amat sedikit….adakah permintaan ku terlalu berat buatmu???

Ketahuilah…aku ingin menyahut seruan nabi..aku ingin bersahabat agar aku bisa memperolehi pahala sebagai pemberat mizan ku….dan ketahuilah…hanya seorang sahabat yang menyanyangi sahabatnya kerana allah pasti akan mendoakan kesejahteraan sahabatnya kelak…

Teman…tahukah kamu betapa aku menghargai dirimu seadanya…aku berpesan pada diriku bahawa aku tidak layak untuk diingati tapi aku perlu untuk mengingati…..salahkah aku berkata jika aku mempunyai suami suatu hari nanti aku tetap menyanyangimu lebih daripada suami ku sendiri????bagiku tidak salah..kerana persahabatan tidak akan putus selamanya tetapi sebaliknya jika didalam perhubungan suami isteri..

Aku tidak meminta kematianku sendiri..tetapi andai sudah termaktub disinggahsananya,aku perlu reda dengan qada dan qadarnya..walaupun aku takut untuk berhadapan dengannya dengan berbekalkan amalan yang serba kekurangan…aku harus untuk mengikutinya..itulah jalan aku….

Apa yang aku minta dan mohon darimu ialah maafkanlah diriku andai aku pernah menyakiti hatimu sepanjang tempoh perkenalan kita,sementara masa masih ada,mari kita sama2 mulakan episode baru dalam hidup kita,kita cipta sebuah kenangan manis buat tatapan memori…yang sentiasa buat kita tersenyum apabila mengenangnya….

Ketahuilah teman…andai esok adalah sujud ku yang terakhir..aku tetap memohon kepada allah agar diberikan kesejahteraan dan keberkatan hidup buat teman2 ku…

Sunday, April 17, 2011

4 someone special...




Mybe one day in the far future,
We have to leave each other forever,
Each of us have our own path that we will walk until the end of our life,
But our friendship will last forever,
That’s why no matter how many lonely night that I live through,
I will always remember about our friendship…
Goodbye..goodbye…before the time comes,
Where we have to be apart,
Goodbye..goodbye…we will meet again,
Forever after at the place we had been promised.

Days pass by..waiting for the day we meet again,
I remember those memories we had,
Whenever I feel like I am lost,
I think of your smile,
And I regain my will to step forward,
That’s why rather than “goodbye”,
I want to say “thank you”,
For guiding me to the right path..

Goodbye..goodbye…before the time comes,
Where we have to be apart,
Goodbye..goodbye..we will meet again,
Forever at the place we had been promised,
Beforethat time comes,
I will continue to remember you and our time together,
To fill my loneliness in my heart,
No matter how much time and distance has parted us,
We will meet again,at the place we had promised….

“goodbye” is not parting word,
Because of the promise that we will meet again someday…
Goodbye..goodbye…we will meet again by our promise to meet at the place…

Goodbye..goodbye before the time comes,
Where we have to be apart..
Goodbye..goodbye..we will meet again,
Forever after at the place we had been promised…

Friday, April 15, 2011