Thursday, July 14, 2011

KARAK!!!




salam..baru pas tengok cite karak..ok..tak nak ulas panjang2 sebab korang lagi cepat tengok cite tu daripada aku..komen pun buat penat je kan..so..pengajaran yang aku nak kongsikan dengan korang semua...

1-jangan tinggal solat!!!!
2-yakin dengan allah dan yakin dengan setiap ayat yang termaktub dalam kalam allah(al-quran).
3-jangan biarkan diri terpesong ke jalan yang dibentangkan oleh iblis.
4-jangan mudah termakan hasutan syaitan.
5-bagi yang menghafal al-quran,jangan sekadar hafal,tapi cuba fahami ayat.begitu juga mereka yang membaca al-quran,jangan sekadar nak cukup syarat sahaja,fahamkan ayat..
6-ingat,iblis lebih arif daripada kita tentang al-quran,dia dulukan tergolong dalam golongan malaikat yang taat pada allah,jadi tak hairanlah kalau dia boleh betulkan bacaan kita...
7-semua orang hafal ayat kursi,dan ianya merupakan salah satu ayat pelindung diri,tapi macam mana nak berkesan kalau korang tak faham ayat tu dan tak yakin ngan ayat tu..macam mana??


TERJEMAHAN AYAT KURSI-SURAH AL-BAQARAH,AYAT 255
(allah,tidak ada tuhan selain allah.yang maha hidup,yang terus menerus mengurus(makhluknya),tidak mengantuk dan tidak tidur.miliknya apa yang ada dilangit dan dibumi.tidak ada yang dapat memberi syfaat disisinya tanpa izinnya.dia mengetahui apa yang di hadapan mereka dan apa yang dibelakang mereka,dan mereka tidak mengetahui sesuatu apa pun tentang ilmunya melainkan apa yang dikehendaki.kursinya meliputi langit dan bumi.dan dia tidak merasa berat memelihara kedua2nya dan dia maha tinggi dan maha besar.)

2 comments:

Cik Kamoo said...

mmg hafal ayat kursi ... hari2 mak suruh amalkan. tp maksud dia tak faham sgt! thanks share tau...

conan said...

ayat kursi umpama slh 1 snjt tuk kita..jd phmknlh itu lbh bik..sm2 ksh cik kamoo..hu2..