Friday, July 15, 2011

DAH LAMA PERAP PUISI NI..


heloo kawan2 yang sentiasa setia disini
puisi ni dah lama aku simpan sendiri
cuma hari ni aku rasa nak tulis kat sini.
ntah kenapa sekarang dia buat lagi
biasala mesir kalau selalu jadi
tambah2 lagi masing2 sibuk kempen sana sini
maklumlah masing2 nak jadi menteri
maka masing2 sibuk jual diri.
pilihan raya makin menghampiri
internet pun dah mula pandai hilang diri
barang2 mula naik harga lagi
sampai tambang trenco pun dah mula demand sendiri.
buat rusuhan ikut suka hati
sampai kami jadi mangsa lagi
terbang sana sini
semata2 nak selamatkan diri.
sekarang diorang mula buat lagi
pastinya kami jadi mangsa lagi
internet dah mula kata bye2 kat kat kami
terpisah hubungan dengan ibu bapa kami
tapi nasib tak seteruk dulu lagi
buat masa sekarang ni.
takpelah,benda ni dah a'adi(biasa)
ujian dari illahi untuk kami
biarlah,kita tunggu dan terus menanti
siapa yang akan jadi menteri.
harapnya pasni
korang jangan buat lagi
biar sampai kami habis ngaji...

2 comments:

Cik Kamoo said...

rajinnye berpuisi! keep a good work frenz ....

conan said...

sjk akhir2 ni lbh selesa luahkan somthing dgn brpuisi..time ksh ye kak..