Monday, November 26, 2012

NASIHAT KUBUR!!..

NASIHAT KUBUR...


1- Aku adalah tempat yang paling GELAP diantara yang gelap,maka terangilah aku dengan TAHAJJUD..

2- Aku adalah tempat yang paling SEMPIT,maka luaskanlah aku dengan BERSILATURRAHMI..

3- Aku adalah tempat yang paling SEPI,maka ramaikanlah aku dengan perbanyakkan membaca AL-QURAN..

4- Aku adalah tempatnya binatang-binatang yang menjijikkan maka racunilah aku dengan AMAL SEDEKAH.

5- Aku yang MENYEPITmu hingga hancur bilamana tidak solat,bebaskan kesempitan itu dengan SOLAT..

6- Aku adalah tempat yang MERENDAMmu dengan cairan yang sangat sakit,bebaskan rendaman itu dengan PUASA..

7- Aku adalah tempat MUNKAR dan NAKIR bertanya,maka persiapkanlah jawapanmu dengan perbanyak mengucapkan kalimah "LAILAHAILALLAH"

"saat kamu membawa al-quran ,syaitan biasa-biasa sahaja,saat kamu membukanya,syaitan mula curiga,saat kamu membacanya,ia mulai gelisah,saat kamu memahaminya,ia mula kejang!!saat kamu mengamalkan dalam kehidupan seharian ia stroke!!..terus dan terus amalkan agar syaitan-syaitan itu kejang dan terus sakit sepajang hayatnya"


"sekecil apa pun amal ibadahmu,allah SWT menghargainya puluhan kali ganda"


ikhlas dari hamba allah serba sederhana..conan...


Saturday, November 24, 2012

PERSAHABATAN KUCING DAN MUSANG..

kisah comel dua ekor binatang ni buat aku tertarik nak isi kan citer diorang dalam blog aku ni..hidup ditepi tasik van,kucing dan musang ni dilihat bermain bersama-bersama dan berkongsi ikan yang telah ditinggalkan oleh nelayan..kejadian ini disaksikan oleh nelayan berhampiran....











kredit untuk blogger ini


ikhlas dari hamba allah serba sederhana....conan..

IBU AYAM CULIK ANAK KUCING..

salam...aku suka untuk berkongsi dengan korang kisah sekor ibu ayam yang telah menculik anak kucing!!al-kisahnya si ibu ayam ni ingat anak-anak kucing tu anak dia,dia pun "culik" dan buat macam anak sendiri dan tidak "membenarkan" si ibu kucing ambik balik anak dia..mula-mula tu memang bergaduh sakan,tapi last2 berbaik gak la akhirnya..mungkin dah bincang dan ibu ayam bersetuju untuk mengambil anak-anak kucing tu sebagai anak angkat dia..hehehehe..comel tak kisah diorang ni??hahahahaha...




kredit untuk blogger ini...

ikhlas dari hamba allah serba sederhana..conan..

Tuesday, November 20, 2012

"POWER KAABAH - SEDANGKAN SABUN PUN ADA POWER MASAKAN KAABAH TIADA POWER"

Salam..entry aku untuk kali ni agak berat sikit..aku terpanggil untuk menaip sikit tentang gerakan al-arqam yang tak habis2 dengan abuya mereka tu..segala2nya adalah untuk abuya..100% roh perlu diserahkan kepada abuya supaya semua amalan pengikut dia mudah sampai dan diterima allah..apa nie??

"Tanpa Abuya kita tidak tahu pun perihal sembahyang itu agong dan mampu membina peribadi agong. Tanpa Abuya kita tak tahu pun rupa-rupanya puasa ialah kuasa pencuci roh yang mampu melonjakkan roh agar aktif dan bertaqwa. Tanpa Abuya kita tak tahu pun bahawa berjuang dan berkorban ialah cara hidup orang bertaqwa. Tanpa Abuya kita pun tak tahu untuk menuju Allah sewaktu Haji atau Umrah. Maka kalau begitulah halnya, tentulah kita tidak dapat elak dari Abuya, bila mana kita benar-benar ingin dapatkan semua itu dalam hidup kita." 

"Ketahuilah wahai orang Islam bahawa nikmat seks yang Allah beri kepada kita adalah sesuatu yang  diingini oleh musuh-musuh, namun mereka tdk mendapatkannya. Mmg mereka mempunyai wanita-wanita Thailand yang mampu grip (kemut) sampai boleh buka tutup botol coca cola, tapi sebanyak manapun mereka ber-seks dengan itu, tetaplah mereka tdk mengalami kepuasan yang sebenar-benar yang diinginkan. Walhal orang roh, dibantu oleh tongkat Ali dan kacip Fatimah, kerana dapat bersatu hati, atas nama roh, dapat mengalami dengan izin Allah, nikmat seks yang senikmat-nikmatnya. Orang roh makin melakukan makin lazat."

"Orang-orang roh itu ialah ahli Syurga. Oleh kerana di Syurga itu orangnya dibuatkan Allah kuat-kuat seks belaka supaya padan dengan ramainya bidadari dan wildan mereka, maka sedikit nikmat itu sudah dirasakan juga di dunia lagi pada orang-orang roh. Yakni sebagai hadiah kepada perjuangan dan pengorbanan mereka untuk dapatkan Abuya 100%."

Tiga petikan diatas aku ambik dari khutbah raya aidul fitri diorang tahun lepas...korang baca dan nilai sendiri..patut ke tidak dia cakap macam tu,dalam khutbah,sempena sambutan kemenangan umat islam dalam melawan hawa nafsu selama sebulan benda ini yang di khutbah kan??detail gila tupai lak tu..korang fikirla sendiri..kalau nak baca lebih lagi pasal khutbah ni dan lain2 entry boleh masuk sini

pada mereka yang masih ragu2 lagi "ajaran diorang ni terpesong ke tak ha??" meh sini aku bagi satu lagi petikan dari berita harian bertarikh 16 februari 2011 :

Hatijah,57,yang dikenali sebagai Ummu Jah di kalangan bekas pengikut al-arqam,mendakwa memperoleh kebolehan itu selepas mendapat 'power kaabah' ketika melakukan tawaf tahun lalu sehingga mampu menghubungi Rasulullah,Asaari datau Abuya serta Imam Mahdi.

"Kuncinya itu dibuka oleh tangan saya,Walhal Abuya anak kuncinya,Rasulullah dan Saidi (Syeikh Muhammad As-Shuhaimi yang dipercayai Iman Mahdi) adalah tuannya" katanya.


kalau korang tak caya lagi,dan nak baca lebih lagi.boleh baca sendiri kat sini

semua yang aku letak kat sini bukan aku cakap saja..semua dari apa yang aku baca..dan kita sendiri boleh buat kesimpulan,betul atau tidak apa yang dicakapkan..bukan aku sorang je yang tahu hakikat ni,ramai lagi..ni satu lagi aku nak bagi korang tengok..nyanyian al-arqam,tajuk dia "POWER KAABAH"

aku nak tanye korang,kaabah ni baru sekarang ke ada power??dulu2 tu dia ada saja,macam perhiasan dunia,takde apa2 power pun..sekarang baru ada power bila si ummu jah bini kepada abuya tu buka dengan tangan dia sendiri..kaabah dah dibuat sejak zaman nabi ibrahim lagi,dah berapa kurun,berapa generasi pergi sana,baru sekarang diorang sedar kaabah tu ada power??

"Kini kembali bersama Abuya Al-Fatta At-Tamimi keluar dari kaabah berkat lambaian tangan isterinya (ibu para ikhwan) kepada baitullah ketika tawaf quddum keluarnya power itu bagaikan aliran eletrik,sumbernya ialah roh al-quran hidup gabungan roh aurad muhammadiah yakni nur muhammad bersama roh imamul mahdi dan roh putera bani tamim itulah power kaabah abuya cetuskan untuk mengangkat ikhwan menjadi orang roh menjadi peribadi agung..."

yang kat atas ni antara lirik yang ada dalam video kat bawah ni,kalau tanya aku secara peribadi la kan,lirik entah apa2 entah..sampai sabun pun ada.."sedangkan sabun pun ada power masakan kaabah tiada power"..ingat ni power rangers ke apa..siap ada tarian lagi..aduhhhh..korang tengokla sendiri..kalau aku,tak sampai seminit aku dah menyampah...katanya tarian ahli sufi..erkk??ahli sufi ni segala sudut dia jaga..pandangan mata pun jaga,ni kan pulak tarian2...

malas nak komen panjang2..kita ni kalau cakap baik2 tu takpe,tapi jangan banyak2 sangat,takut satgi jadi dosa lak..yelah..gitula kisahnya..layan jela..sendiri..





video


ikhlas dari hamba allah serba sederhana..conan..

Monday, November 12, 2012

DOA SOLAT DHUHA LENGKAP LIRIK DAN TERJEMAHAN...

Salam..satu video yang menarik untuk aku kongsikan dengan korang semua..walaupun ada yang dah tahu,tapi aku tetap nak letak gak kat entry aku nie..bila sebut solat dhuha ni semua orang dah tahu..lepas subuh..dah cerah sikit,matahari pun masa tu dah kenyit-kenyit mata kat kita,masa tu kita dah boleh buat solat sunat dhuha..dah nama pun solat sunat..jadi buat pun takpe,tak buat pun takpe,kalau tak buat tak dapat apa-apa,kalau buat dapat pahala..kan??

Jom kita tengok hadis yang berkaitan solat dhuha..

1-“Barangsiapa yang menjaga sembahyang Dhuhanya nescaya diampuni Allah baginya akan segala dosanya walaupun seperti buih dilautan.” – Riwayat Ibnu Majah dan At-Tirmidzi

2-Daripada abu hurairah,dalam satu riwayatnya..katanya..Maksudnya :”Kekasihku Rasullullah Sallallahu ‘alaihi Wasallam telah berwasiat kepadaku tiga perkara, aku tidak meninggalkannya, iaitu ; supaya aku tidak tidur melainkan setelah mengerjakan witir, dan supaya aku tidak meninggalkan dua rakaat sembahyang Dhuha kerana ia adalah sunat awwabin, dan berpuasa tiga hari daripada tiap-tiap bulan” - Hadis riwayat Al-Bukhari dan Muslim

3-“Pada tiap-tiap pagi lazimkanlah atas tiap-tiap ruas anggota seseorang kamu bersedekah; tiap-tiap tahlil satu sedekah, tiap-tiap takbir satu sedekah, menyuruh berbuat baik satu sedekah, dan cukuplah (sebagai ganti) yang demikian itu dengan mengerjakan dua rakaat solat Dhuha .” – Hadis riwayat Al-Bukhari dan Muslim

Cukup tak tiga hadis nie??solat dhuha selalunya orang akan buat 2rakaat,klu sapa yang rajin tu,bolehla buat 4,6,8,12 rakaat..ada bacaan surah tertentu..rakaat pertama al-fatihah dengan surah as-syam,rakaat kedua al-fatihah dengan surah ad-duha..tapi kalau ada yang tak hafal,jangala anggap benda ni susah..bacalah apa yang korang hafal pun..benda mudah jangan sulitkan..niat dia "sahaja aku solat sunat dhuha 2 rakaat kerana allah taala" pasal niat pun,setengah ada yang tak hafal yang arab,baca jela yang melayu,kan saya dah kata,jangan sulitkan benda yang senang..kan??

Solat dhuha,kunci rezeki kita setiap hari..tak kira la busy macam mana pun kita,sekurang-kurangnya buatla solat dhuha ni..aku pun takdela alim mana pun..cuma sama-sama nak ajak korang join sekali..benda baik kita kongsi sama-sama..sama-sama kita refresh kan pagi kita,refresh kan hati kita,refresh kan rezeki kita..jangan berlagak sangat dengan kejayaan yang kita dapat sekarang..kita bekerja 1000 tahun,kalau allah nak tarik rezeki kita tu,tak payah sampai sehari,sesaat pun DIA boleh buat..

okla..tak payah aku nak ceramah panjang2..nanti orang bosan nak baca..cuma satu kalam aku untuk kita semua "bila kita lakukan sesuatu,janganlah terlalu mengharapkan timpalan tapi sentiasalah mengharapkan ketenangan"

Ada video untuk korang,doa solat dhuha..lengkap dengan lirik dia dan terjemahan doa..boleh hafal..tak panjang mana pun,hafal lagu korea boleh takkan hafal doa yang 2minit lebih ni tak boleh lak kan...sama-sama kita amalkan apa yang kita dapat..maaf kalau penulisan aku ni menyinggung perasaan korang-korang..kalau tak suka..boleh DISLIKE kat ruang komen..time kasih...


video



ikhlas dari hamba allah serba sederhana...conan..

Wednesday, November 7, 2012

TUHAN BAWAH MIMBAR???

Salam kasih dan sayang dari saya..
Tersebutlah al-kisah pada zaman dahulu..
Adanya seorang wali allah yang terkenal dengan ilmunya..
Bagus pekertinya..mulia akhlaknya..tinggi munajatnya..
Tanggungjawab agama diberikan rakyat kepadanya..
Walau berat terasa,tetap dipikulnya bila mengenangkan kewajipannya..
Menjelang jumaat..penghulu segala hari..
Berdiri diatas mimbar dengan penuh rendah diri..
Simpulan khutbh diakhiri
Dengan katanya telah disalah erti..
"Ketahuilah bahawa dibawah mimbar aku berdiri ni terdapatnya tuhan"
Si wali dijatuhkan hukuman mati..
Dikatanya sesat..mana mungkin tuhan yang mulia boleh terletak dikaki..

Selang beberapa tahun berganti..
Muncul seorang ulama lagi..
"Bawah mimbar ini wujudnya emas yang berduyun mencukupi sampai kamu mati"
Berlari manusia meninggalkan ulama seorang diri
Berlari mendapatkan si mimbar yang kaku berdiri..
Semuanya sudah buta hati..

Benarlah kata si wali..
Tuhan benar-benar wujud di bawah mimbar ini.
Tempat ia berdiri,tapi manusia hanya mengikut hati..
Menghukum si wali tanpa sebarang bukti..
Hanya sekadar kata-kata tidak mencukupi..
Bukankah harta menjadi tuhan manusia kini??
Itulah maksud si wali..
Moga cerita ini memberi erti..
Harta dunia tidak boleh dibawa mati..
Harta akhirat yang wajib kita cari..
Buat bekalan diakhirat nanti.
Jangan dah mati baru menyesali..
Bila dah mati musthil kita akan dihidupkan kembali..
Beringat dan berwaspadalah setiap hari...


sorryla..puisi aku ni biasa2 je..budak mentah baru belajar..mana yang mampu jela..moga ada pengajarannya buat kita semua..

ikhlas dari hamba allah serba sederhana...conan..








Monday, November 5, 2012

BERTEMU HIDAYAH KETIKA UMUR 25 TAHUN..

salam...rumah aku takde internet,buat hal lagi!!!!berapa kali dah gi jumpa tauke,bagi alasan yang sama..bosan!!!datang rumah kawan,update blog jap...

hari ni aku nak share dengan korang pasal seorang pemuda moroco yang dapat hidayahmyang mencari kebenaran,dan dia dapat semua tu ketika umur dia 25tahun!!aku harap sangat korang tengok video ni,buat pengajaran untuk kita..

pada mereka yang rasa penuh ilmu agama didada,jangan lupa sebarkan...ingat,tuhan akan tanya kita terlebih dahulu diakhirat nanti,sebab kita terlebih dulu tahu berbanding mereka yang tak tahu..jangan sampai kita mengusung sekali dosa mereka ke kubur,kita merasa azab nya atas kelalaian kita sendiri...


video

ikhlas dari hamba allah serba sederhana..conan...

Thursday, November 1, 2012

MERPATI SUJUD DIMASJIDIL HARAM,MEKAH.

salam..aku betul-betul takjub,kagum,terpesona dan segala-galanya yang ter-ter ni bila aku tengok si merpati ni sujud kat masjidil haram,mekah..itu binatang weiii!!binatang pun reti sujud,ni kan pulak kita manusia..agaknya kalau binatang ni dah boleh wat pergerakan solat macam kita,dah ada kot sebijik masjid untuk deme2 ni solat..kita manusia ni,cuba selidik balik,solat 5waktu penuh x??kalau penuh,buat tu last2 minute ke apa??aku bukan nak kata orang je,aku pun kena muhasabah diri balik..

Kadang-kadang kita terlalu sibuk sangat dengan hal keje sampai kadang tu solat pun dilewatkan,dan yang paling sedih tinggal terus!!sedar ke tak,rezeki tu datang dari sapa??aku malas nak ceramah panjang-panjang..korang sendiri fahamla..

Burung pun tahu camne cara nak bersyukur pada allah,padahal dia cuma binatang yang tak pernah risau rezeki dia setiap hari,setiap hari dia akan keluar cari rezeki tanpa perlu memikirkan rezeki untuk hari esok..tapi diorang tetap bersyukur..ini kan pulak kita,yang kumpul harta setiap hari,tapi kenapa tak pernah cukup dan risau rezeki untuk hari esok??kumpul harta sampai 1000 tahun pun kalau tak reti nak solat apa maknaya tu..sia-sia jela..



kalau korang tak percaya lagi dengan gambar kat atas tu,korang boleh tengok video nie..


video


ikhlas dari hamba allah serba sederhana..conan..


note : harta yang takkan kurang dan tak pernah berkurang adalah ilmu,setuju??

PEREMPUAN ISRAEL SELAMATKAN SEORANG BUDAK PALESTIN..

Seorang wanita yahudi israel telah menyelamatkan seorang budak palestin dari dihempuk oleh tentera zionis israel..tindakan berani wanita tersebut menjadi bualan hangat..tindakan wanita ni jelas menunjukkan sebenarnya warga yahudi israel sendiri dah muak dengan tindakan tentera zionis israel yang kejam lagi bangang itu..

korang boleh tengok sendiri gambar-gambar kat bawah ni...sumber












ikhlas dari hamba allah serba sederhana..conan..