Thursday, July 14, 2011

JANGAN SAMPAI AKU MAKI!!!

Heiiii..manusia ni
Aku memang dah lama bengang dengan dia ni
Tak habis2 nak kacau aku satu family
Cukup2 la,baik jaga amal sendiri

Followers semua mari sini
Hari ni aku punya puisi
Memang agak kurang seni
Sebab rasa macam nak maki

Followers yang dikasihi
Aku rasa lebih baik aku berpuisi
Sebab dari sini
Kadang2 bukan semua orang tahu sapa punya tuan diri
Baik yang mengeji ataupun yang dicaci

Amaran buat yang tak berani
Jangan baca puisi ni
Kalau rasa tak mampu lagi
Sebab aku memang nak kutuk orang hari ni

Hei manusia sekor ni…
Aku memang dah lama berbulu ngan kau ni
Siang malam tak habis2 nak rancang sana sini
Lebih baik kau tambah amalan sendiri

Harap sedarlah orang tua ni
Kau ingat senang2 je nak goreng mak aku ni
Dia lagi cerdik dari otak kau yang langsung takde seni
Sedar2lah orang tua ni..

Mentang2 lah aku jauh dari family
Lagi senang kau kacau hidup diorang lagi
Sedarlah sikit orang tua ni
Dunia kata pergi
Kubur kata mari..

Kau punya fe’il ni
Buat aku rasa nak kutuk lagi
Kau memang suka bagi aku tambah dosa berguni2
Tapi dengan kelakuan kau yang lagu ni
Buat aku bertambah2 benci..

Hati aku ni dah lama berdiam diri
Mak aku lagilah sakit hati
Bayangkan kalau dah berpuluh tahun macam ni
Ulat dalam tanah pun boleh mati..

Mak kata sabar tu perlu dalam diri
Tapi aku ni
Rasa nak smash kau ngan raket mini
Tu pun dah kira bagusla raket mini
Kalau raket besi???
Ha!!! Naya kau nanti..

Hati aku sekarang ni
Memang dah terbakar dek api
Yang sentiasa disiram ngan api
Memang sampai mati
Takkan padam sendiri
KECUALI!!!
Kau tak ganggu mak aku lagi

Kau faham tak ni!!!!
Aku benci tengok muka kau lagi!!!
Kalau aku jumpa kau ni
Rasa macam kulit nak terkeluar dari isi
Kau faham tak ni!!!

Jangan kau ingat kau punya anak sendiri
Kaya raya dengan hasil pinjaman illahi
Kau boleh buat sesuka hati!!!
Rasa nak jentik je telinga kiri

Kau dengar sini
Jangan sampai aku tanam kau dengan harta duniawi
Bila kau mati nanti!!!
Jangan ganggu family aku lagi!!!

Aku ni masih ada iman di hati
Masih ada rasa kasih dalam diri
Sebab aku tak nak jadi
Macam keturunan kau yang selalu busuk hati
Melihat harta sebagai pendinding diri
Mencari kecantikan sebagai harga diri

Hish!!!!kau ni buat aku menyampah lagi
Memang sekarang ni
Dosa aku dah berlori2
Pasal kaulah aku jadi macam ni
Kutuk orang sampai lupa diri

Sungguh!!!hingga saat ini
Hati aku tak pernah menerima manusia seperti ini
Menjadi sebahagian kenangan dalam diri
Sampai mati pun belum tentu aku akui
Kau dalam organisasi ...

Followers yang dikasihi
Maafkan aku kalau korang tak suka puisi ni
Tapi aku manusia ciptaan illahi
Bukannya besi
Yang sentiasa tak berhati
Tapi bagi aku benda ni
Sikit pun tak cacatkan hati
Sebab hidup ni bukan untuk ditangisi
Tapi dihargai
Bila ada yang cari masalah ngan tuan puisi ni
Siapla kau nanti!!!!!!

3 comments:

mirah said...

suka! lebih baik begini daripada kata2 yang xberseni :)

Cik Kamoo said...

puisi emosi amarah nie...heheheh sabar2 dik

conan said...

time ksh byk myra n cik kamoo..kalian berdua "pelanggan" tetap blog sy ni..alhamdulillah..mmg xrmi mana pun yg sudi msuk blog ni,tp bg sy ckp brmkna klu ada pmbc setia..