Sunday, August 28, 2011

TRAGEDI SEMALAM!!!

salam..korang..tinggal sehari je lagi kita nak berpuasa..jadi,janganlah malas2 nak puasa perabis..aku confirm..sekarang ni mesti korang dah siapkan apa yang patut untuk raya ni,cuma tunggu hari pengumuman raya je kan??pastu malam raya,pakat pi takbir kat masjid,suaru dan kat rumah orang.maka masa tu,bermulalah operasi mengumpul duit raya..kan2??

semalam aku gi beli baju raya,dalam masa sehari je,siapkan semua,dari beli,adjust baju kat abang jahit,sampi siap,complete..dalam masa sehari je!!!teror tak??pastu,bila malam,lenguh kaki tak terkata..mana taknya..berjalan ke hulu ke hilir..tempurung lutut aku punya panas tak terkatala,kalau masak kuih dalam tempurung lutut aku tu,mesti masak punya..ahhh..nampak tak??nampak tak ayat propa@lbh mesra kita panggil auta banyak dalam ayat aku ni??rilekla..propa@auta tu kadang2 diperlukan dalam ayat2 yang macam ni,nak mengambarkan betapa dahsyatnya hari aku semalam..hahaha

aku ni bukan tak mampu nak beli keta,tapi aku tak mampu nak bayar minyak keta..ha??macam mana tu??ada ke orang beli keta,tapi tak pakai,simpan sebab tak mampu nak isi minyak keta..kalau macam tu aku rasa,baik tak yahh beli keta,beli jela mesin rumput,habis cite..apa kaitan lak antara keta dan mesin rumput??ntah..aku pun tak tau..hehehe

berjalan kaki tu kan menyihatkan badan..berjalan sampai sakit tulang belakang aku...eh??apa kena mengena lak tulang belakang ngn jalan ni??ahhhh..nampak tak??nampak tak lagi..ni lah yang dinamakan ayat propa..hahaha..

aku tengok baju raya aku tu macam baju pengantin lak..segan lak aku nak pakai..tak pernah2 aku pakai baju meriah sangat..hehehe..tapi tengokla dulu macam mana..kalau nak timbulkan riak dan sifat ingin menunjuk,maka aku akan pakai..hahahaha...

aku main2 je ok..takde kejenya aku nak gi menunjuk2 kecantikan baju aku tu yang dah memang sedia cantik kat orang lain..aku bukan apa,takut diorang berkenan lak ngan baju tu,nanti tiba2 diorang nak pinjam lak..nahas aku..aku bukan kedekut,tapi aku rasa macam nak jadi kedekut sikit..boleh pakai ke ayat ni??

tengok ni!!apa yang aku merapu dalam ni..huhuhuhu..ok la..salam raya dari aku untuk korang..makan jangan banyak2 sangat raya ni,nanti naik mendadak lak badan tu..tapi aku rasa,masa rayala kite kena makan banyak2..kite kan nak meraikan hari raya,lagipun bukan senang nak kumpul sanak saudara..jadi..enjoyla bersama yang tersayang..tapi ingat!!enjoy,enjoy gak..tapi solat jangan lupa..dok sibuk sangat raya merata,sampai solat tercicir..peringatan tuk aku juga..


ikhlas dari hamba allah yang serba sederhana..conan..

4 comments:

mirah said...

niuo mesti kes pening banyak merapu~

logorithm said...

Malam ini, penyimpan mohor besar raja-raja akan mengumumkan bahawa esok raya tak jadik sebab termiss anak bulan semalam. Hua hua hua!

conan said...

mirah..hahahaha..

conan said...

logorithm..buatla xry sok.nnt sy rs aym2 yg kena smblih tu bgn jd hntu g cr org yg smblih dia tu,sbb dia xjd nk d buat rndg..dh xjd raya..hehehe