Monday, August 22, 2011

SELAWAT SYIFA-BUAT KAWAN KU ITU..

salam..atas permintaan seorang sahabat yang aku sayangi,aku letak selawat syifa ni kat entry aku..

selawat syifa ni banyak keistimewaanya..selalunya kalau kita nak berubat kita digalakkan untuk amalkan selawat nie..contohnya..aku la..mak aku selalu pesan kat aku,apa saja yang aku nak cuba,aku ni tak suka makan ubat,jadi aku selalu amalkan benda lain sebagai ganti ubat,apa2 jela..dalam masa yang sama amalkan selawat ni banyak2..nak sihatkan tubuh badan ke..ok gak amalkan selawat nie..yang penting kita kena yakin dengan kuasa allah..dia maha penyembuh..

aku ada dengar gak,ura2 yang kata selawat syifa ni ada seleweng sikit..selawat ni jadi seleweng bila kita terjemahkan sebijik2 macam dalam ayat arab dia..ok..aku taknak cite panjang,nanti korang keliru..kalau nak tahu gak,datanglah jumpa aku,insyallah kita boleh share sama2 ilmu ni..tak pun,search kat internet..ok??

tapi yang pastinya,selawat ni takde seleweng apa2 pun..kalau benda2 macam ni cepat je korang perasan,ada seleweng la bagai..yang murtad tu,berzina sampai lahir anak luah nikah,campur laki pompuan tanpa batas..minum arak sampai tak ingat dunia,arak ibu segala dosa..ha...nak aku tambah lagi ke??kang tak pasal2 terceramah lak aku kat sini..yang dok wat ajaran sesat kata solat 5 waktu tak wajib,yang tu korang tak nampak lak seleweng dia yang memang dah terang2 seleweng..still ada orang amalkan sampai hari nie..ok je..takde orang kecoh2 pun...

bila mahu mengadili sesuatu biarlah berdasarkan ilmu,jangan hanya mengikut kata hati..kat bawah ni aku sertakan selawat syifa..mari kita amalkan,dan sama2lah kita yakin dengan bantuan allah..ingat..dengan hanya membaca bismillah ketika makan,kita telah dilindungi dari berkongsi dengan syaitan,apatah lagi jika kita mengamalkan selawat syifa nie..apa yang penting..kita yakin!!!yakin dengan allah..itulah kunci utama buat kita..cakap pasal syaitan ni,aku teringat cita pasal abu nawas..dia kenakan syaitan..nanti la aku cite kat entry lin..ok..

memang kita perlu untuk berubat dengan ubat moden yang ada sekarang..tapi percayalah,sampai masanya nanti,kita pasti mencari tuhan kita lebih daripada ubat kita sendiri..mana2 agama pun macam tu..pasti akan kembali pada tuhan..betulkan kalau aku silap..





Allahumma salli ‘ala Sayyidina Muhammadin,
tibbil qulubi wa dawaaâ iha,
wa `afiyatil abdaani wa shifaaâ iha,
wa nuril absari wa diyaâ iha,
wa `ala Aalihi wa Sahbihi wa Barik’ wa Sallim


Terjemahan.

Ya Allah, berilah rahmat ke atas penghulu kami, nabi Muhammad S.A.W. yang dengan berkat baginda, engkau menyembuhkan hati-hati, menjadi penawar dan menyihatkan tubuh badan juga memberi kesembuhan penyakit serta mengurniakan cahaya penglihatan dan kurniakanlah juga rahmat keberkatan dan kesejahteraan keatas keluarga dan sahabat baginda



dari hamba allah yang serba sederhana...conan..

2 comments:

imefanatik said...

TQVM adikku atas perkongsian ilmu ini...sharing is caring...;-)

conan said...

imefanatik..sama2 kasih dan kasihmu diterima..hahahaha..