Tuesday, August 30, 2011

CITE SEMALAM DAN SEMALAMNYA LAGI..

salam..korang..hari ni aku nak cite pasal cite semalam..semalam maknanya raya pertama la ye..aku sempat tido setengah jam je,pastu bangun gi solat raya,konon nak rebut solat raya ngan arab la..sekali pegi,orang dah rakaat terakhir dah..maka beraturla kami menjadi satu barisan kat tepi kedai tu,tengok jela orang duduk tahiyat akhir tu..kat sini diorang solat kat jalan je tau..penuh gile..sepanjang2 jalan tu..sebab tu kitorang berebut nak solat raya sekali ngan diorang..

memang aku bengang tak terkata sebab terlepas solat kat situ,sebabnya ada benda lain yang menyebabkan aku tak sempat nak gi solat sekali..hmm..malas nak cite..biarlah..tak guna nak salahkan orang lain,itu maknanya takde rezekila namanya..bila aku marah,lebih baik aku diam,kalau tak,satgi kuar ayat2 yang pelik lak..apa2 pun,benda dah lepas,takyah nak ingat2 dah..

pas raya,apa lagi..gi jamu perut la..kat rumah kawan2..baru rumah pertama,perut aku dah macam kena isi minyak petrol dah..penuh gile..habis je rumah pertama,merayap ke rumah yang seterusnya..dengan panas teriknya,aku berjalan kaki,habis kulit ku yang agak hitam ni bertambah2 hitam..takpe..hitam2 ni kan cool..huhuhuhu..

tapikan,masa malam raya,kat rumah aku ni,takde sapa pun nak takbir raya..sedih tau..hilang mood raya aku..aku heran betulla,esok nak raya,diorang boleh buat muka sardin je..boleh lak gi ketuk tong gas,jual tong gas,pastu dok cbuk repair rumah,lepak2 kat kedai teh sambil layan syisya..tu takde keja lain la tu,,bergosip la tu..eh!tak baik salah sangka ngan orang kan??takdela..diorang bukan bergosip,tapi berbincang macam mana untuk membina tandas yang lebih berkualiti dan tahan lasak..haaa!!!!kan2..:)

aku ni nak la gak merasa mood raya..kurang2 kalau malas sangat pun nak takbir lama2,korang letak jela radio yang ada takbir raya,tak pun,kalau rajin sangat,letak je video takbir raya kat surau tu,letak microfon kt video tu..jadilah kan daripada tak takbir langsung..

takkan aku ni lak yang nak kena gi takbir,kalau aku yang takbir satgi,mesti popular gile nama aku,kang satgi banyak lak jemputan raya yang aku dapat..itu yang aku tak nak tu..

tengok!!apa yang aku merepek ni..dah mula la tu..ok la..aku out dulu..


ikhlas dari hamba allah serba sedehana..conan..

No comments: