Monday, August 22, 2011

BANG!! 10SEN KE 25 SEN???


dari kiri 5 sen,10 sen,20 sen,25 sen,50 sen,singgit..


ok..terus pada cite aku..semalam aku keluar,naik van..tambang sorang 25sen..aku rasa2 dah bagi 25sen,tapi tiba2 ada orang tanya aku,"kau bagi 10sen ke??"dia tunjuk duit tu kat aku..terkejut panda aku tengok duit tu..konfius aku jap,bukan apa,gambar 25sen kat atas ni duit lama,yang terbaru dia sama ngan 10sen..kelirula aku..

aku yakin aku dah bagi 25sen..tapi disebabkan bulan ramadhan ni,aku takut gak kalau2 aku terlepas pandang,satgi dosa lak tipu..takpela..aku pun dengan rela hati bagi 25sen kat dia..

tapi aku terpikir gak,kalau betulla bukan aku yang bagi 10sen tu,sapa la agak2 yang bagi ye..pastu tak ngaku lak..ada lagi ke tambang 10sen??

tapi itu kalau bukan akulah..kalau aku sendiri yang bagi,tu tak disengajakan..takkanlah aku ni jahat sangat nak bagi 10sen je..baik bagi 5sen je ek..3 keping syiling 5sen..hahahaha..paham tak??

itulah citenya..simple je..huhuhuhu..

dari hamba allah yang serba sederhana..conan..

2 comments:

mirah said...

25 sen tu kalau kay malaysia bape?? murahnya!! bestnya lah kalau nak pi town tambang cmtu jugak :)

conan said...

25 sen tu klu kt mly lg bersen2 la cik mirah oiii..xtau dh nk kutip mn sen2 kt mly tu klu nk smkn ngn sen sini..hehehe..tp tmbng 25 sen tmpt dia dkt je..klu jauh2 takkan 25sen gak kot..huhuhu..