Tuesday, August 16, 2011

"TIN SYUQ" @ "TIN SAHRAWI"..

hari ni aku nak cite sikit pasal sejenis buah nie..setakat ni aku tak pernah tengok lagi buah ni kecuali kat mesir je.buah ni adalah salah satu favorite aku..aku suka makan dia,tapi tak selalu,sebab buah dia banyak biji2 kecik..aku bukan apa,takut kena penyakit yang ada biji2 dalam perut tu..alahai..aku lupa lak..time2 macam nilah nak lupa..

isi buah tu warna kuning..sedap..dijaul ngn harga sebiji 50 sen,kalau yang besar sikit 75 sen..kecik je buah dia,lebih kurang besar buah ciku..buah ni ada waktu musim panas je..lupa lak nak gtau nama buah tu..nama dia "TIN SYUQ"..tapi hari tu aku terdengar ada gak diorang panggil "TIN SAHRAWI"..kalau dalam BM..kita panggil dia buah kaktusla..senang,habis cite..

tapi buah ni memang sedap..aku suka sangat..hehehe..kalau nak rasa,datanglah mesir..senang je kan jawapan aku..huhuhu..hidup ni mudah jika kita permudahkannya..:)




No comments: