Sunday, August 21, 2011

iITIK + NASI + BELACAN..





salam..korang..haritu aku cite kat korang pasal ayam kan??hari ni aku nak cite pasal itik lak...arwah tok wan aku dulu suka bela itik..banyak sangat..telor dia kan mahal..dapat duit sikit kan..

bila pagi2 je,itik2 tu berderet kuar gi sawah..mak aku ni lak boleh hafal berapa ekor itk yang keluar hari tu.yela..mak aku yang jaga diorang,mestila mak aku ingat..bila nak dekat maghrib itik2 tu pun balik la..beratur elok je..tiba2 tak cukup sekor..hmmm..mak aku faham sangatla tu kenapa tak cukup sekor...

satgi sekor yang hilang tu balik la sekor2 dia..dengan jalan terjingkit2..hmm..mak aku tahu dah kenapa dia jalan macam tue..tu tak lain citenya kena gigit ngan belut la..itik2 kan suka masuk sawah bendang tu..kat situ kan ada belut..yang belut lak gatal gigi gi gigit kaki binatang tu wat pe??bukannya itik tu kacau diorang pun..







ubat dia senang je..arwah tok aku ajarlah..mak aku pun buatla..senang je..ambik belacan,gaul ngan nasi,pastu sumbat dalam mulut itik tu,suh dia telan..pastu check dalam mulut dia,dah telan ke belum??hahaha..yang check tu aku yang gatal2 tambah..kalau korang nak ikut,ok gak..hahahaha..

esok,kompom baik punya..dia boleh ikut la balik geng2 dia gi sawah,pastu kalau kena gigit balik,maka makanlah nasi belacan lagi ye..

itulah citenya..mak aku suka cite kat kitorang adik beradik zaman mak aku dulu..aku lak suka sangat dengar..mak aku pandai bercerita..bagi aku dia kelakar orangnya..adik beradik aku semua lelaki..aku paling syok adik aku yang no 3,dia tu senyap orangnya,kalau tengok muka dia tu,susah nak senyum,tapi bila cuti dia balik rumah,pastu mesti dia duduk lepak2 ngan mak aku,pastu dia sembang2 ngan mak aku..

ok..ni macam dah terkeluar tajuk lak..tiba2 lak aku teringat family aku kat malaysia..aduhai..sedih la lak..hmm..ok la..aku tak nak cite dah..nak stop kat sini..jumpa korang nanti ye..





No comments: