Tuesday, January 5, 2010

KENAPA?MENGAPA?APA?BORINGLA........

Salam...kepda teman-teman..maafla sebab saya dah lama tak up date blog ni...teman-teman...saya nak tanya teman2..kenapa orang ni suka tanya kenapa??apa??boringla....diorang tak paham2 ke..kalau dah tak boleh tu...tak bolehla..kalau allah dah mengharamkan arak tu,maknanya haramla..tak payahla nak tanya kenapa dia di haramkan..tak tahu ke kaum bani israel sendiri hancur sebab suka sangat bertanya..kenapa nak bertanya lagi..tak yakin dengan allah ke??kenapa banyak sangat tanya..pernah ke tunaikan dulu apa yang suka sangat ditanya tu??bila di suruh solat,boleh lagi tanya kenapa????eiiiiiiii...tolongla...kalau saya suruh dia makan,mandi,minum,tido..ade dia tanya kenapa??kenapa tak tanya??tanyala!!!!tanya!!!!kenapa aku kena makan??sebab apa aku kena tido??tanyala!!!kenapa tak tanya!!!nanti cakap budak kecik pun boleh jawab soklan tu..tahu pun..kawan saya pernah cakap kat saya,kita ni kalau nak cakap jangan ikut rasa,tapi ikut akal..saya tak khususkan pada sapa2 pun benda ni..cuma saya dah lama perhatikan semua ni..teman2..pikirkanla..ni untuk muhasabah saya jugak,nak bertanya boleh..tapi biarla berpada..jangan asyik bertanya kenapa tuhan suruh kita solat??kenapa arak di haramkan??kenapa banyak sangat yang tak boleh daripada yang boleh buat??sedarlah teman2,jangan sampai tuhan tanya kita balik,kenapa kita masih nak berpijak di bumi yang diciptanya sedangkan arahannya kita asyik bertanya sampai terlupa untuk menunaikannya...betulkan kalau saya silap...salam tahun baru dari saya...buat teman2 di egypt dan malaysia yang bakal mengahadapi exam,saya doakan kalian berjaya dunia akhirat..amennn...

No comments: