Tuesday, January 5, 2010

BERFIKIR...TEST MINDA...

teman2..saya nak ajak teman2 berpikir ni...sepanjang saya belajar kat egypt ni kan..saya tengok orang2 egypt ni bila masuk je time solat,diorang tinggal je barang diorang,gi solat dulu..dari sebesar2 masjid sampai sekecil2 masjid semua penuh,tapi saya takdela nampak apa2 yang rugi,kedai diorang ok je..ala setakat ambik sebiji epal tu,kira halal la...tapi kenapa kat malaysia tak macam tu...masjid hatta surau sekalipun susah sangat nak penuh,kes curi still berlambak,masjid tu bukan jadi tempat solat,dah jadi sarang maksiat dah..kenapa ye...


mesti kalian akan kemukan alasan2 macam ni...ala...biasala..diorang kan dah biasa macam tu...ramai orang islam..adatla tu...lagipun turun temurun diorang memang dah buat macam tu...ok...saya nak tanya balik..malaysia bukan ke majoriti dia orang islam ke??agama islam ni adat ke??bukan ke nenek moyang diorang sama je dengan nenek moyang kita..berasal dari yang sama..ADAM DAN HAWA...cuba kemukan pada saya alasan2 yang bernas...saya nak tahu...silakan teman2..saya menunggu...

No comments: