Thursday, May 31, 2012

LAWAK KE SEDIH NIEEEEEE...

salam...korang...kali ni cite pasal orang meninggal gak..tapi aku pun tak taula nk cakap kategori apa nak letak ni..sedih ke lawak..ok-ok..korang baca dulu,pastu korang sendiri yang letak kategori apa..ok??


kisah bermula,apabila ada seorang lelaki bernama adam,merupakan pengedar kepada barangan kesihatan,adam bertemu seorang kawannya yang sedang berehat disurau,kelihatan lemah rakannya itu,adam mula menyapa..
ADAM : aji,kenapa ni??
AJI : aku sejak akhir-akhir ni kurang sihat la,dok kheja sakit ja.
ADAM : la..yaka..ada makan ubat apa-apa ke tak?
AJI : aku tak makan ubat pa pun,dok lagu ni ja la tiap hari.
ADAM : takpa..takpa..esok saya mai lain bagi kat aji ubat,saya dok jual ubat tu,nak bagi aji try dulu camne.
AJI : ok-ok..


esoknya adam datang ke rumah aji tersebut dengan membawa ubat yang dijanjikannya itu.Dua hari berlalu,adam bertemu lagi dengan aji.


AJI : awat dah dua hari aku tak nampak hang,ubat hang tu elok sungguh la..sok bawak mai lagi,aku nak makan lagi.
ADAM : insyallah..esok saya bawak mai lain..


esoknya adam datang lagi ke rumah aji tersebut,sebaik sampai diperkarangan rumah aji,sunyi sepi,kelihatan tiada orang dirumahnya,segera adam menghubungi aji.panggilan dijawab olelh isteri aji.


ADAM : aji ada?
ISTERI AJI : aji masuk hospital,ada kat ICU dah la ni,nak kena bedah sat lagi.


terkedu terus si adam tu,masa tu dia dah tak tentu arah dah..dia masih terfikir,kalau-kalau ubat tersebut adalah penyebab aji masuk ICU!!!esoknya..akibat terlalu takut,adam menyuruh sahabatnya yang lain menghubungi isteri aji bertanya tentang keadaan aji.panggilan dijawab isteri aji.


ISTERI AJI : aji dah meninggal...


melompat terus si adam bila mendengar berita tersebut!!!!kesian adam...tapi sebenarnya,aji meninggal bukannya disebabkan ubat tersebut,sebenarnya aji dah lama sakit,pengesahan doktor telah pun dilakukan...


kalau korang nak tau,ni kisah benar tau..tuan punya tu yang citer sendiri kat aku..maafla ye,masa aku dengar cite ni,gelak kukik2 aku,takleh tahan la..konon nak promote ubat dia la kan,sekali orang tu baru makan 2 hari dah meninggal..tapi,kan aku dah cakap tadi,arwah meninggal bukan sebab ubat tu.lagi satu,nama-nama aku pakai tu bukan nama betul diorang.


jadi..apa jawapan korang..nak letak kategori apa ni???


ikhlas dari hamba allah serba sederhana...conan..















No comments: