Thursday, May 31, 2012

NUKILAN SEJAM SEBELUM KEMATIAN(KISAH BENAR)








salam....salam jumaat semua..setiap diri yang bernyawa dimuka bumi ini pasti akan menemui kematian,cumanya ianya dirahsiakan dan tidak diketahui bilakah saat itu akan tiba menjelma menngundang kita pergi bertemuNYA.


sedikit kisah benar yang ingin saku kongsikan dengan korang semua,kisah benar yang telak diceritakan oleh mak aku sendiri..cerita tentang kematian kawan mak aku.mak aku mendapat berita tentang kematian kawannya ketika mak aku sedang berkrusus..apa yang aku nak ceritakan ini merupakan kisah benar,sebelum kematian,arwah kawan mak aku sempat menulis sesuatu tentang kematian,percaya atau tidak,arwah sempat menulis apa yang dia rasa lebih kurang sejam sebelum kematiannya!!!aku akan kongsikan dengan korang apa yang dah arwah tulis,apa yang aku tulis hasil dari sumber yang mak aku bagi,dan sumber itu datangnya dari nukilan arwah sendiri dalam masa lebih kurang sejam sebelum arwah "pergi".aku tidak akan mengubah walau satu ayat pun!!!




"RASA KETAT/PENUH DADA/SANGAT SAKIT JANTUNG/3 HARI SUDAH TU YANG TERUK/MASA DARAH NAIK 243/RASA BENDA HITAM MENYARUNG KEPALA-TERSONDOL-SONDOL MENCARI RUANG BERNAFAS.SANGAT DAHSYAT MASA TU,TERASA SEPERTI HENDAK PERGI,TERNAMPAK 1 RUANG SEMPIT UNTUK PERGI-NAMPAK 1 RUANG SANGAT LUAS,EMAS BERTIMBUN-TIMBUN (INI RUANG SYAITAN),SAYA HANYA INGAT BIAR RUANG SEMPIT ASAL JALAN ALLAH,LAILAHAILLAH..ITU SAHAJA,SANGAT DAHSYAT NAK MATI RUPANYA."


nukilan ini ditulis diatas kertas kecil dan diberikan kepada kawan arwah yang datang melawatnya.selepas kepulangan kawan arwah,sejam selepas itu berita kematian arwah diterima.al-fatihah untuk arwah..


saya tak dapat pastikan dengan jelas tarikh kematiannya samada 24@25 mei yang lalu,meninggal pada jam 12 tengah hari..




samada korang nak percaya atau tidak,itu korang punya hal,tapi korang kena ingat,tiada yang musthil bagi allah untuk melakukan sesuatu yang bagi kita ianya luar biasa,tapi bagiNYA hanya perkara biasa.difahamkan arwah meninggal disebabkan kanser payudara,pada usia 55 tahun..


ini cara allah menjemput arwah,kita bagaimana agaknya??adakah ruang yang bertimbun dengan emas akan kita pilih,atau ruang sempit itu yang akan kita lalui??sekarang mungkin kita boleh buat keputusan,tapi bila berdepan dengan kematian,hanya iman yang dapat mejawab persoalan,akal adalah penyelamat kita didunia,tapi iman penyelamat kita di alam sana.



"allahumma,akkhir hayatana bi kalimati lailahaillah wa muhammadur rasulullah"....(ya allah,akhirilah hayat kami dengan kalimah lailahaillah wa muhammadur rasulullah)




ikhlas dari hamba allah serba sederhana...conan..
























1 comment:

Teena Tna said...

Subhanallah, perjalanan semasa menghadapi sakaratul maut bergantung kpd amalan kita semasa di dunia. Semoga arwah ditempatkan dalam kalangan orang2 beriman. Begitu juga kita. Aminnn...