Monday, May 16, 2011

BINATANG DARIPADA APA??

ASSALAMUALAIKUM..mudah2an aku dapat pahala..hehehe..korang wajib jawab ok..aku dah bagi salam..hmm..xde apa yang panjang2 pun aku nak nulis hari ni..sikit je..cuma nak bawakkan soklan budak2 yang korang tak pernah terpikir untk bertanya..

MURID : cigku2..saya ada soalan la nak tanya kat cikgu..
CIKGU : ye,silakan..apa soalan awak tu??

sambil mengaru2 kepalanya seperti sedang berpikir,murid tersebut mula bersuara..

MURID : saya tanya soalan ni kat mak saya,dia pun tak dapat jawab juga..
CIKGU : yela..apa soalannya??

cikgu menunggu dengan penuh berdebar..susah sangat ke soalan dia tu,matila aku kalau aku tak dapat jawab,detik cikgu didalam hatinya..

MURID : macam ni..hmm..(berkerut kening dia)...kalau manusia dijadikan daripada tanah,malaikat tu lak dijadikan daripada cahaya,pastu jin ngn syaitan dibuat daripada api,binatang ni lak dibuat daripada apa???takde pun orang pernah cite kat saya binatang tu dijadikan daripada apa??cikgu tahu ke???
CIKGU : ????????(terbeliak biji mata dengar soalan tu)...

so..korang nak tahu jawapan dia..aku dulu pun juling gak biji mata dengar soalan ni,tapi kite kena rilek..slow2 cari jawapan dia..tak sangka budak2 yang akan tnye soalan tu..jadi..pada cikgu2 diluar sana,budak2 sekarang dah intelektual tau,rajinla kaji benda yang remeh2 ni ek..

JAWAPAN DIA..BUKA AL-QURAN,CARI SURAH AN-NUR,CARI AYAT 45..KAT SITU ADA JAWAPAN DIA..MULA2 AYAT DAH JUMPA JWPAN DIA..

bukan aku aku taknak bagitahu jawapan dia..kalau aku cakap nnt ada yang minta dalil,so baik aku bg siap2 dalil dia..ala.apa salahnya buka al-quran tu..dapat pahala tau..tak nak ke???

1 comment:

mawardah said...

membuatkan akak tefikr sejenak.... huhuhuhu
bersediakah akak untuk menjadi seorg guru....hihihihihi=)) nk ambik post ni nk kongsi ngan kwan2 leh kan???