Saturday, May 21, 2011

JIKA AKU.....

kadang2 aku terfikir..manusia2 yang berkarya ni semata2 kerana duit@nama@memang ikhlas dari hati??kalau ikutkan semuanya nakkan duit,sape tak nak duit kan???tapikan patutke sesebuah karya tu dijadikan bahan untuk kite dapat duit..kalau macam tula kan,mana perginga nilai seni yang terdapat dalam karya tu..karya ngan seni tu lain ke???aku pun pikir gak..lain ke dua2 tu???

jika ditakdirkan aku ni seorang pengkarya,aku akan cuba untuk menjiwai seni aku,dan tak mudah untuk aku memperdagangkan seni aku semata2 kerana duit..duit tu lama2 akan habis,tapi seni yang terpasak dalam jiwa aku takkan hilang buat selama2nya...

andai kata satu hari nanti aku diminta untuk mengeluarkan karya aku tu,aku tak kisah jika tidak dibayar dengan wang,tapi cukuplah kalau karya aku tu dinilai dan memberi kesan pada mereka yang sudi menghayati karya aku...bagi aku,takde sorang pun dalam dunia ni yang layak kutuk karya orang lain,kerana itu adalah senia yang datang dari dia,walaupun seburuk karya,ianya tetap bersulam dengan seni walaupun sedikit..

aku berkarya bukan kerana duit@nama..tapi kerana jiwa aku dan untuk dikongsikan bersama mereka yang tahu menghargai seni..aku menetapkan syarat untuk diri aku berkarya biar kerana allah dan sentiasa ikhlas..bila ikhlas segala2nya akan jadi mudah...

moga allah sentiasa menetapkan niat aku ni jika ditakdirkan aku akan menjadi seorang pengkarya..

No comments: