Monday, November 26, 2012

NASIHAT KUBUR!!..

NASIHAT KUBUR...


1- Aku adalah tempat yang paling GELAP diantara yang gelap,maka terangilah aku dengan TAHAJJUD..

2- Aku adalah tempat yang paling SEMPIT,maka luaskanlah aku dengan BERSILATURRAHMI..

3- Aku adalah tempat yang paling SEPI,maka ramaikanlah aku dengan perbanyakkan membaca AL-QURAN..

4- Aku adalah tempatnya binatang-binatang yang menjijikkan maka racunilah aku dengan AMAL SEDEKAH.

5- Aku yang MENYEPITmu hingga hancur bilamana tidak solat,bebaskan kesempitan itu dengan SOLAT..

6- Aku adalah tempat yang MERENDAMmu dengan cairan yang sangat sakit,bebaskan rendaman itu dengan PUASA..

7- Aku adalah tempat MUNKAR dan NAKIR bertanya,maka persiapkanlah jawapanmu dengan perbanyak mengucapkan kalimah "LAILAHAILALLAH"

"saat kamu membawa al-quran ,syaitan biasa-biasa sahaja,saat kamu membukanya,syaitan mula curiga,saat kamu membacanya,ia mulai gelisah,saat kamu memahaminya,ia mula kejang!!saat kamu mengamalkan dalam kehidupan seharian ia stroke!!..terus dan terus amalkan agar syaitan-syaitan itu kejang dan terus sakit sepajang hayatnya"


"sekecil apa pun amal ibadahmu,allah SWT menghargainya puluhan kali ganda"


ikhlas dari hamba allah serba sederhana..conan...


No comments: