Thursday, November 1, 2012

MERPATI SUJUD DIMASJIDIL HARAM,MEKAH.

salam..aku betul-betul takjub,kagum,terpesona dan segala-galanya yang ter-ter ni bila aku tengok si merpati ni sujud kat masjidil haram,mekah..itu binatang weiii!!binatang pun reti sujud,ni kan pulak kita manusia..agaknya kalau binatang ni dah boleh wat pergerakan solat macam kita,dah ada kot sebijik masjid untuk deme2 ni solat..kita manusia ni,cuba selidik balik,solat 5waktu penuh x??kalau penuh,buat tu last2 minute ke apa??aku bukan nak kata orang je,aku pun kena muhasabah diri balik..

Kadang-kadang kita terlalu sibuk sangat dengan hal keje sampai kadang tu solat pun dilewatkan,dan yang paling sedih tinggal terus!!sedar ke tak,rezeki tu datang dari sapa??aku malas nak ceramah panjang-panjang..korang sendiri fahamla..

Burung pun tahu camne cara nak bersyukur pada allah,padahal dia cuma binatang yang tak pernah risau rezeki dia setiap hari,setiap hari dia akan keluar cari rezeki tanpa perlu memikirkan rezeki untuk hari esok..tapi diorang tetap bersyukur..ini kan pulak kita,yang kumpul harta setiap hari,tapi kenapa tak pernah cukup dan risau rezeki untuk hari esok??kumpul harta sampai 1000 tahun pun kalau tak reti nak solat apa maknaya tu..sia-sia jela..



kalau korang tak percaya lagi dengan gambar kat atas tu,korang boleh tengok video nie..


video


ikhlas dari hamba allah serba sederhana..conan..


note : harta yang takkan kurang dan tak pernah berkurang adalah ilmu,setuju??

No comments: