Friday, February 12, 2010

TUHAN BAGI KITA OTAK TUK KITA BERPIKIR,LAIN KALI KALAU NAK BERPIKIR GUNALA OTAK!!!!

salam..teman2..baru2 ni saya ada tengok cite the arrival..pada teman2 yang belum tengok,beramai2la tengok ok...ada 50 episode semua,pandai2la cari dalam youtube ek...ni baru kajian tau,korang nak percaya ke tak terpulang la kat korang..masing2 ada otak..pikir la sendiri ek...sapa yang makan cili diala yang terasa pedasnya kan???

tapi kan ada 1 part tu tak silap saya episode 14 ke 15 ntah,dia ada cite pasal orang arab ni,katanya,zaman sekarang ni menganggap yang orang arab ni pengganas..taliban,al-qaeda..semua tu bangsa arabkan???saya tengok dalam cite2 omputih pun kebanyakkannya orang arab ni pegang watak jahatla..dalam katon pun watak jahat..

ok...memandangkan saya sekarang ni tgh mengaji dekat tanah arab,biar saya komen sikitla ye..orang arab ni sebenarnya memang adab dia tak berapa bagus sangatla,menipu kuat,bab duit laju je,suka gaduh,kasar orangnya,and 1 lagi suka buag air merata2....banyak lagi la..tapi bila dengar je azan,masjid mesti penuh,suka bagi salam,suka tolong kaum hawa,takdela kedekut sangat,suka selawat...and banyak lagi...sebab tu banyak ayat-ayat al-quran and hadis banyak ditujukan kat diorang...tapi tu tak bermakna diorang ni pengganas..takkan buang air kat tepi dinding tu dikira pengganas?????

korang tahu tak makna pengganas tu apa???kalau tak tau,meh sini nak bagitau...buka kamus dewan edisi ketiga,buka muka surat 366...carila dalam tu...saya jamin mesti ada punya,kalau tak caya gak,korang punya pasalla...saya bukan nak mengutuk sapa2 la kan,cuma nak maki sikitla,nak mengata pun ada...tentera amerika tu bukan pengganas ke???diorang bom rumah orang,bunuh orang,suh orang telanjang pastu siksa orang lak,tu bukan pengganas ke namanya...ooooo...saya lupa lak,tu dinamakan sesi pendamaian disisi mazhab diorangla kan...

di iraq,lebanon,palestin..negara2 arab yang penuh dengan pengganas..kata diorangla kan...yela...orang arab tu nak pertahankan hak diorang,sebab tu diorang dipanggil pengganas..pengganas kepala hotak diorang...anak2,mak bapak diorang kena bunuh,kena bom,takkan diorang nak gelak je,takkan diorang nak horay2 je....eiiiiii...tolongla......kucing pun sayang anak la...kalau tentera bush tu kuat sangat tak payah susah2 nak usung bom jauh2...tangkap jela pakai tangan...orang2 iraq tu serang diorang dengan batu je,nak takut apa,buat penat je berlatih tonggek sana,tonggek sini,alih2 nak tangkap orang baling batu pun takut..buat malu kaum batu jela...

cubA kalau negara hindustan kena serang macam tu,pastu rakyat dia mesti nak lindung negara dia kan,mestila diorang serang balikkan,takkan nak senyum kerbau je kan tengok negara kena serang..silap haribulan,amerika labelkan ORANG HINDUSTAN PENGGANAS!!!!!!

nak kata tak sekolah,tak jugak,kalau tak takdela keje tinggi..nak kata takde otak tak jugak,kalau takde otak mesti matikan...saya rasa diorang ni ada otak,cuma otak diorang terlebih makan daging kot,yela,daging binatang lagi,daging manusia lagi,campur lak dengan binatang pink tu kan..nasib makan yang warna pink tu,klu makan yang jenis satu lagi tu,yang bulu banyak tu,yang kejenya nak sondol orang je,alamatnya makin senakla otak diorang tu...

so orang yang berpikir orang arab ni semua pengganas,saya nasihatkan,tolongla daftar nama kalian di taska2 yang berdekatan sebelum terlambat ye...

jadi nasihat saya...nak berpikir gunala otak,kalau tak nak guna otak,sedekah je otak tu kat orang2 yang berotak....lu pikirla sendiri!!!!!!

No comments: