Monday, October 17, 2011

SEDIKIT PETIKAN "WEIL CHINA"




salam..korang..buku ni aku pernah letak dalam blog aku sebelum ni..tapi haritu aku letak buku je,kali ni aku letak beberapa petikan yang terdapat dalam buku ni.

PETIKAN 1.
"tak tahulah kalau ayah telah membuatkan kamu semua bosan dengan pesanan ayah ini.maafkan ayah...kau tahu nak,dulu ayah pernah ke russia.ayah pernah tengok dengan mata kepala ayah sendiri keganasan golongan pemuda yang dirasuk fahaman komunis.Aaah!susah untuk kamu semua faham apa yang ayah cakapkan ini nak.Tapi yakinlah apabila fahaman aties dan fahaman kebendaan bercantum dalam hati,seseorang itu akan hilang rasa perikemanusiaan!"

PETIKAN 2.
"Tengok tu pengikut fasis bodoh dah pulang.tengok tu Qan,lelaki yang dipanggil ayah kita tak ada bezanya langsung dengan babi.Huh!!!"

PETIKAN 3.
"Angkut semua yang perempuan ke dalam trak.hantarkan seorang ke utara,seorang lagi ke selatan dan seorang lagi ke timur.mereka tak akan melihat dunia ini lagi dan tak akan melihat sanak saudara mereka selepas ini!!"

PETIKAN 4.
Aduhai alam!slogan dan puisi indah langsung tidak mencukupi.bangunlah dan dengarlah jeritan kami.dengarlah suara umat yang dizalimi.turkistan dikotak-katikkan menjadi turkistan timur dan turkistan barat oleh tangan-tangan pengkhianat.kami telah menyaksikan dan telah mengalami kezaliman ateis dan kedua-dua puteranya kapitalis dan komunis.kami tahu benar tentang komunis secara terperinci bahkan MARK dan LENIN tidak berkesempatan untuk melihat sendiri kesudahan komunis kadar yang kami tahu.."

(weil china,emine senlikoglu,diterjemahkan oleh saudara mohd. rofizi dollah)

buku ni memang dah lama,tapi aku banyak kali baca buku ni,buku ni memag best..aku suka sangat2,sapa2 yang tak pernah baca lagi,kalau jumpa buku ni kat mana2,belilah,pastu jangan lupa baca..buku ni memang best..jadi,selamat membaca..


ikhlas dari hamba allah serba sederhana..conan..

No comments: