Monday, October 31, 2011

PEMBENTUKAN SECARA BERPERINGKAT!!!

salam..korang..malas dah nak komen banyak2..korang tengok sendirilah macam mana anak2 generasi sekarang diasuh secara berperingkat..sudah..aku malas nak berceramah pagi2 buta ni..korang nilai lah sendiri,pastu jawab sendiri..sekarang ni nak salahkan sapa??

tapi tak manis rasanya kalau kita asyik nak menunding jari kat orang lain,cari salah orang lain,lebih baik kita tunding jari kat diri kita sendiri,duduk saja2 tu,cuba buka balik buku harian korang,apa yang korang dah buat sepanjang hari,jangan biarkan je hari2 korang berlalu tanpa dinilai,nanti takut makin lama disimpan lama2 dia terperam jadi busuk..bila dah bau busuk,baru mula nak cari mana puncanya..

ni peringatan untuk aku jugak,kita hidup ni rajin2lah mengingatkan orang lain,dunia ni diciptakan untuk kita bukannya untuk mengamalkan tradisi "kau,kau...aku,aku.."











kredit tuk nama blog yang tertera digambar kat atas ni,aku search kat google je,takde niat pun aku nak curi mana2 hasil blogger lain..tapi entry ni aku buat sendiri..no cetak rompak!!

ikhlas dari hamba allah serba sederhana...conan..

2 comments:

logorithm said...

Gamabr yang last tuh yang paling best!

conan said...

logorithm..hahaha..dah agak dah..nsb ltk 3 gmbr je,klu byk,lg awk pilih kn..hahaha..