Friday, October 28, 2011

5 TIPS UNTUK HILANG RASA TAKUT MASA TENGOK CITER HANTU..


sapa2,tolong sikat jap rambut dia ni,serabut la kepala hotak aku tengok..takde mood nak berblog tau macam ni!!!

salam,korang..apa kabo..hari ni aku nak sahre sikit dengan korang cara untuk menghilangkan rasa takut bila korang tengah melayan citer hantu,antara cara-caranya..

1-sila sediakan kayu bassball masa tengah tengok citer hantu,tak kiralah samada di rumah ataupun dipanggung wayang,agak2 bila ada je part seram yang hantu cuba buat semata2 untuk bagi korang menjerit,korang katuk je "hantu" tu dengan kayu bassball tu,insyallah,pasni hantu tu takkan kacau korang lagi.dan lepas ni takde lagi pengarah yang berani nak buat citer hantu yang jahat macam hantu2 sekarang ni.suka wat gempak orang je!!

2-sila buat muka sardin masa tengah tengok citer hantu,bila hantu wat gempak pun korang tetap wat muka sardin,lama2 hantu tu pun bosan dah nak kacau korang,dan semua pelakon2 yang beriya2 nak pegang watak hantu letak jawatan!!

3-sebelum citer hantu start,apa kata korang spry korang punya skrin TV tu dengan spray warna kegemaran korang,pastu baru on TV tengok citer hantu tu,kompom!!korang takkan selamanya takut dah tengok citer hantu.pastu kalau nak tengok citer selain citer hantu,pergi beli TV lain,nak tengok citer hantu baru guna TV yang sama balik,dengan ni korang boleh berbangga dengan orang lain bahawasanya korang adalah penggemar cerita seram!!

4-aku cadangkan kat korang,masa tengok citer hantu tu,tak payah buka volume!!habis citer!!penat je hantu jerit merata2,korang bukan dengar pun kan,jadi bila kawan-kawan tanya,korang tengok belum citer hantu itu dan ini,korang dah boleh tersenyum sambil menjawab "citer tu dah berapa kali aku khatam dah"korang siap boleh citer lagi kat kawan2 korang dengan penuh telitinya untuk setiap inci cerita tu.

5-ni cadangan yang aku dapat dari kawan aku,masa tengah tengok citer hantu,kalau korang takut sangat,tutup je lampu kat rumah tu.bukan apa,nanti korang jugak yang takut bila nampak hantu real depan mata,so tutup je lampu,takdela korang nampak hantu tu,jadi tak payah takut!!!ok??

amacam??berguna tak nasihat aku ni??jadi korang boleh cuba ye..selamat mencuba..dan selamat berhujung minggu...lepas ni jangan bagi alasan lagi kenapa takut sangat tengok citer hantu!!!

ikhlas dari hamba allah serba sederhana..conan..

2 comments:

Cik Kamoo said...

tak suka sgt tgk citer hantu.....seram je

conan said...

cik kamoo..ala..knp xsuka tgk cite hantu..cite hntula best..xpe2,nnt kita layan sm2 ok..;)