Wednesday, April 20, 2011

TAK TAHU NAK BAGI TAJUK APA???



SALAM...tadi saya ada baca blog kawan saya ni...sedih pun ada dengan luahan hati dia..tapi...kita jangan sedih..bersedih tu mmg perlu dalam kehidupan manusia,tapi jangan terlalu sedih sangat takut nanti "yang ketiga" masuk jarum...

kalau kita mulakan hari kita dengan kesedihan pasti akan berlarutan kesedihan tu sampai kita tido balik...kita akan rasa bahagia dan gembira bila kita cakap dengan diri kita sendiri tentang kebahagiaan dan kegembiraan,dan kita pasti akan merasa kesedihan bila kita cakap dengan diri kita sendiri tentang kesedihan...

saya tak nafikan..cakap ni memang senang..semua orang boleh cakap...JANGAN SEDIH,JANGAN SEDIH...tapi yang rasa tuan punya diri,saya sendiri pun pernah rasa sedih,tapi sejak akhir2 ni bertambah2 ksdhn saya,tak pernah seumur hidup saya rasa sesedih sampai macam ni,inilah kali pertama..tapi apa tindakan saya???

mulakan hari saya dengan senyuman..walaupun tak gembira sebenarnya,saya sentiasa memotivasikan diri saya dengan kata2 hikmah saya sendiri,dan saya akan tido kalau terlampau sedih sangat,sebab bila kita tido,kita akan rasa aman kejap..walaupun kejap,itukan nikmat namanya...

kawan?????hmm....penting sebenarnya sebab dia akan jadi pendengar utk kita bila kita kesusahan,tapi....sampai bila????jangan terlalu mengharap dengan kawan2 kita,tapi tak bermakna kita tak perlu untuk menghargai mereka..tahu tak..penghargaan sebenarnya perkara terpenting dalam hidup manusia..tahu tak???

ada kawan saya belajar dengan seorang seikhh yang agak tersohor,dan saya pasti pelajar2 mesir pasti kenal kalau saya sebut nama dia,kata beliau...sebenarnya sunat kalau kita cakap kat kawan kita yang kita sayang kat dia..dengan niat..lillahitaala...faham??lps ni blh buat ok...SAYA SAYANG KAWAN2 SAYA...

apa2 pun..terpulangla pada kita macam mana kita nak happykan diri kita...tap satu tabiat manusia yang dikira sebagai lumrahla kan,bila sedih dia pasti akan kembali kepada pencipta dia..tapi bila dah hapy jangan lupa pada pencipta tu ok..faham???

No comments: