Tuesday, June 8, 2010

TUDUHAN TAK BERAKAL..

salam....teman2..dah lama saya tak update blog...maklumla...skrg ni saya tgh piksa....xsmpt sgt2..selang sehari@2 hari je....nak baca 1 kitab....dah hbs bc pun nak kenal hfl lak...kepala saya smpi pening2 dah..skrg ni berdenyut2 lagi..tak hbs lg piksa ni...tapi sj sy nak ambk ksmpt ni yang masa tak lama ni nak update blog..coz sjk akhr2 ni saya ada byk cite yang nak di sharekan kat blog ni..

mula2 nak cite skt psl perangai arab kat cni...sepanjg sy tak update blog ni teman2..byk bnda dah jadi..tapi saya tertarik nak share 1 cite ni...ok..alkisahnya kat sini rumah semuanya rumah mcm rumah flat..bertingkat2..xde yang rumah satu2 macam kat mly tu sbb penduduk kat sini padat..

rumah kitorang kat tingkat 2..nak dipendekkan cite..1 hari tu saya baru smpi rumah...tengok pintu bawah tak tutup,saya tutupala..klu tak tutup nnt kena marah lak..yela...kitorang ni je org mly yg dok kat flat ni..so apa2 masalh semuanya kena kat btg hidung kitorg.kunci patah slh kitorg,jemur baju smpi air menitik kena baju mama bwh slh kitorg gak,tak tutup pintu bwh pun kitorg gak.pendek kata semuanya nak slhkan kitorg...

ok.nak dipendekan cite,bila dah smpi tu saya nak naik ke rumah saya,saya dengar ada org gaduh kat tingkat saya,saya pun mls nak naik lg,takut stgi dgn sy2 sekli kena mrh..sy tunggu la jap,bila dah hbs diorg gaduh sy pun nak naik la kan,tb2 masa nak naik tu saya terserempak dgn pak cik yang gaduh tadi,sy buat tak tahu jela...pastu smpi dpn pintu bwh tu dia marah saya,dia kata "KENAPA HANG TUTUP PINTU!!!"...membaranya saya....soklan jenis apakah ni...klu tak tutup kena mrh klu tutup pun kena mrh ke???

ya allah..geramnya saya..dahla masa tu sy tgh letih..puasa lak tu...bygkanla puasa smpi 16 jam..musim pns siang dia panjg..hati sy mmg membara nak mampus...ada kish lain lak..ada mama marah sbb dpn rumah kitorg berpasir..dan yang paling tak logik sekali diorg tuduh kitorg kotorkan ruang bwh tu....diorg kata ni keje kitorang..smpi tangga2 kotor pun slh kitorg..peliknya la tuduhan tak BERAKAL diorang tu...sbb selama ni diorang naik kerumah diorang terbang ke??tak naik tangga ke??tak lalu dpn rumah kitorg dulu ke???pkrla sndr..sbb saya tak boleh nak hurai pnjg...TENGAH GERAM!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

ada lak masa tgh piksa tu..kan ada mama yang jaga piksa tu..dahla tgh serabut nak jwb soklan..yg mama tu lak suh hntr kertas padahal masa tak hbs lagi..lg kpla otak saya dan kwn2 yg lain pening..soklan lak..ada yang tulis pakai tgn je...teman2 prnh tgkkan tulisan arab cm ne??aduh.......peningnya.....nak phm tulisan 1 hal..nak jwb pun 1 hal...dgr mama tu berleter lagi serabut..suka hatila kitorg nak hntr kul brp pun...masa tak hbs lagi...ARRGGHHH!!!!!!tension!!!tension!!!!

mcm ni la kerenah org2 arab ni...sy sj je cite..ni semua pengalaman sy..sbnrnya byk lagi cite..tp ada yang tak patut cite kat cni...ni sekadar nak bercerita je...kurg2 pun bila sy blk nnt bila bc entry ni blh terkenang2 lagi..hehehehe..apa2 pun....pengalaman mengajar erti kehidupan.....

No comments: