Tuesday, March 23, 2010

HANYA SENYUMAN SEBAGAI PENAWAR...

salam..teman2...saya ada buka 1 blog..dia macam menceritakan luahan hati dia..sebenarnya hidup kita ni akan jadi seronok bila mcm2 kejadian jadi sepanjang hidup kita...dalam hidup kita,kadang2 kita gembira,kadang2 sedih,kadang2 nak marah,kadang2 suka sorang2,macam2 lagila...

saya sendiri,dari kecik lagi mak ayah saya dah ajar cara untuk hidup berdikari,kadang2 rasa macam susah,kadang kita rasa seronok...tapikan sebenarnya dari situ,kita dapat ramai kawan,kita dapat kenal macam2 manusia yang tuhan jadikan...

saya hidup di perantauan,bukan perkara yang mudah,rindu pada keluarga,tuhan saja yang tahu,kerenah kawan2 yang pelbagai,ada yang baik dan ada yang biasa je,berdepan dengan kerenah orang arab lagi,semua perkara nak ikut cara diorang,saya pernah dimarahi,saya pernah di ketawakan,dan saya pernah diejek oleh orang arab,kadang2 kita kesempitan duit...

tapi sebenarnya semua perkara ni lambat laun akan jadi kenangan manis buat kita,bila musibah menimpa kita,satu perkara yang perlu kita buat..SABAR...ye..itu adalah sifat yang paling disukai allah..dan apabila kita susah hati,beljarla untuk tersenyum,kerana disitu kita akan jumpa penawarnya,insyallah..jadi nasihat saya...nikmatilah hidup ni dengan hati yang terbuka..insyallah semua akan jadi mudah dan akan jadi happy...salam sayang dari saya buat teman2 yang membaca blog saya..saya mula terpikir nak promosi bumi anbiya ni kepada teman2..insyallah..di lain waktu ok...

No comments: