Tuesday, March 30, 2010

JERITAN AL-AQSA...LAMBAIAN PALESTIN.....ALLAH!!!!!

SALAM...teman2..hari ni saya nak share sama2 photo ni..tapi saya harap..photo2 ni janganlah hanya sekadar tontonan semata2..tapi kita sebagai sedra seislam..kita doakanlah kesejahteraan mereka bersama...ingatlah..jika kita kata hidup kita ni susah,sebenarnya kehidupan mereka lagi susah,sejak lahir hingga ke hari ni,tiada erti kemerdekaan dalam hati mereka...ya allah..

semua angkara rejim zionis laknatullah..dengan angkuh memijak bumi pinjaman dari allah,dengan bongkak mangkuk2 ini menghirup udara yang diberikan allah..dan dengan bangangnya mereka melakukan keganasan di bumi ini tanpa mereka sedari yang sebenarnya mereka juga adalah ciptaan tuhan,yang mana tubuh mereka jugak dicipta daripada tanah yang tiap2 hari kita dok pijak ni..

dan mereka juga telah memperbodohan umat islam di seluruh dunia ni bahawa masjid al-quds adalah masjid al-aqsa,dan saya rasa ramai dah yang tertipu,tapi tak semua umat islam tu bodoh macam diorang yang dah sedia bodoh..disini saya sertakan sekali masjid al-aqsa yang sebenarnya...

janganlah kita terlalu alpa dengan nikmat dunia yang banyak dicipta oleh puak mereka sendiri..dan janganlah kita tertipu dengan semua ini yang hanya kelihatan indah tapi sebenarnya hanyalah fatamorgana ciptaan manusia..

adakah keterlaluan saya menggunakan bahasa2 yang kasar seperti yang tertulis diatas tadi???bagi saya tidak...walaupun dengan perkataan terburuk sekalipun sebenarnya ia masih tidak dapat membalas semua perbuatan mereka, janganlah kita sekadar mendengar jeritan al-aqsa dan janganlah kita hanya sekadar melihat lambaian palestin,tapi marilah kita sama2 membantu mereka,kita tidak perlu mengangakat senjata,cukuplah bagi kita doa untuk mereka,jangan sampai bila diakhirat nanti kita dituntut kembali oleh rakyat2 palestin kerana kita tidak menjalankan tanguggjawab kita sesama islam walaupun hanya berdoa untuk mereka..ingat..doa adalah senjata orang islam...diingatkan sekali lagi,masjid yang bumbungnya berwarna kuning bukan masjid aqsa,tapi ia adalah masjid al-quds..













1 comment:

cik kiTTy said...

ya rabbi..sayu nya tengok picture2 ni..berderai air mata..kesian kanak jadi mangsa..dunia oh dunia..nauzubillah...kenapa perlu berperang sekiranya boleh dibawa berunding..itulah..bila keegoan menguasai diri...