Monday, November 16, 2009

TAHUKAH ANDA...

salam,kepada teman2,kalian masih ingat lagi tak kisah si malin kundang,ceritanya lebih kurang macam si tanggang yang derhaka kat mak dia tu,biar saya ingatkan kalian,malin kundang ni anak yang bagus,taat kepada mak dia,satu hari dia cakap kat mak dia dia nak belayar,cari duit banyak2,dia nak tolong mak dia,mula2 mak dia agak keberatan,tp akhrnya mak dia lepaskan gak,panjang citenya tp biar saya pendekkan,akhirnya dia berjaya memimpin sebuah kapal bersama anak kapal dan telah berkahwin dengan anak gadis tuannya,1 hari malin ambik keputsan tuk pulang ke negara asalnya,mak malin yang tau berita tu pun masakla makanan kegemaran malin,tp sayangnya,bila mak dia panggil je malin tu malin terus tak mengaku yang tu mak dia,malah di maki2 maknya tu,kejamkan??akhirnya mak malin yang terasa hati tu terus doa kat allah supaya malin diberi pengajarn,dan endingnya malin di sumpah jadi batu...apa yang saya nak kongsikan dengan teman2,teman2 tahu tak,sebenarnya cite ni bukan sekadar mitos tau,tapi ia adalah kenyataan,buktinya,universiti oxford(btl x saya eja)telah menjalankan kajian keatas batu yang menyerupai orang yang sedang sujud serta sampel dari tali dan bekas di situ,setelah kajian di jalankan,mereka telah menemui sesuatu yang menakjubkan,bahawasanya batu yang menyerupai orang tersebut adalah benar2 manusia yang telah di awetkan,bahan pengawet yang di gunakan tak pernah lagi mereka temui,begitu juga tali dan bekas2 disitu,semuanya adalah benar,bukannya batu yang terhakis di sebabkan air laut,IA ADALAH BENAR!!!dan di bekas tersebut ada tertulis FOR:MALIN,dan sekarang ni dah ada bahan pengawet yang di beri nama FORMALIN,disebabkan bahan pengawet ni terlampau murah,maka ramaila yang menggunakannya untuk mengawet ikan,mee kuning dan lain-lain...semua yang saya tulis ni adalah fakta yang saya baca sendiri,kalian percya tak dengan semua ni...nothing imposible...bile tuhan kata KUN FA YA KUN,segalanya boleh berlaku...insyallah di lain masa saya akan berkongsi banyak lagi fakta2 menarik bersama teman2...

No comments: