Monday, June 27, 2011

SILA TOLONG JANGAN TANYA KENAPA..

salam..korang..sory..aku rs bulan ni kurang isu pasal fakta dalam blog aku,macam tak meriah je sebab xde gambar,dan yang paling tak best sekali,sush benor aku nak uplod video,lagipun sekarang ni aku sibuk dengan piksa,so takde masa aku nak search fakta2 ni,mana yang ade jela ye..

aku nak cite sikit pasal orang mesir kat sini yang sekarang ni dah pandai ambik kesempatan kat orang yang macam kami ni,sekarang ni kat mesir ni xde pemerintah lagi,so peraturan pun macam nak taknak jela ikut,satu lagi,diorang ni dengar citenya dah mula ade masalah kewangan,ala..memang selalu je ade masalah duit tu..kesian tu memang kesian,tapi agak2la kan kalau nak paow duit orang kan...haaaaa...ni yang aku nak angin jap ni...

sekarang ni rumah masing2 dah mula naik sewa,kadang2 tu sampai melampau sangat naiknya,last2 pindah la jawabnya,dahla sekarang ni susah sikit nak cari rumah..alhamdulillah la rumah aku tak naik sewa,tapi benda lain lak yang naik..ni aku nak cite ni,korang dengar elok2,kalau tak faham tanye lepas aku habis cite ni..hehehehe..

alkisahnya macam ni,dengar citenya sekarang ni dah kuar peraturan baru,rakyat mesir ni kena pakai gas bawah tanah,tak boleh pakai gas tong lagi,so sekarang ni,pekerja2 gas pun dah mula buzy sana sini dok pasang gas kat rumah orang,rumah aku ni pun,satu bangunan dah pasang,cuma rumah aku je yang tak pasang lagi..apa hal ni????

so aku nak story lagi,mula2 nak pasang gas tu kena byr 100 lbh,pastu kena bayar lagi dalam seribu lbh gak la,yang kena bayar tu mestila tuan rumah kan,tapi yang tak berapa nak setuju sangat tu,kitorang lak kena bayar,walaupun separuh,kalau dibhg dua nak dkt 800 ratus gakla,itu pasal yang rumah kitorang tak pasang2 lagi tu,sebab kitorang taknak bayar,asal lak kitorang kena bayar,ni rumah sapa????

kawan aku dah tanya sendiri kat pekerja gas tu,memang bukan kitorang yang kena bayar,TUAN RUMAH YANG WAJIB BAYAR!!!kitorang just bayar sewa gas tu bulan2 je..kalau kitorang bayar,nanti bila dah habis belajar kat sini,ketuk semua paip2 tu bawak balik malaysia,ha!!puas hati!!!

so sekarang ni,nak guna gas pun kena jimat2 sikit,sebab harga gas sekarang pun dah mahal,kalau dah xjual tong gas tu lagi,kami telah berbincang dan pihak kami telah bersetuju untuk boikot makan,kalau nak makan gak,makan jela roti tu,tak pun kalau sekali dua tu takpe kot nak tumpang rumah orang..kan..kan..alahai...dugaan oh dugaan..alhamdulillah..

dan yang tak bestnya lagi,tuan rumah ni macam ugut kitorang tau,kalau tak bayar duit gas tu nanti dia naik sewa rumah..geleng kepala je dengar...

aku macam nak marah pun ada kan,ingat kitorang ni keje tukang cop duit ke,keje cop duit pun belum tentu tau dapat bagi duit kat hang sesuka hati je...lagi satu,harga 1000 lebih tu harga promosi tau,akan datang akan naik DUA KALI GANDA DARI HARGA PROMOSI NI!!!ha..sapa nak tolong pikir...

itulah kisahnya,aku nak marah sangat pun takut satgi terkutuk lebih2 lak,dahla entry aku akhir2 ni keje nak marah orang je,satgi terkeluar lak bahasa2 yang kurang sopan lak...

so apa yang patut kita buat sekarang...SABO JELA...HEHEHE..hmmm..dah habis cite,ada sapa2 nak tanya...kalau boleh SILA TOLONG JANGAN TANYA...BUAT SAKIT HATI JE...

kesimpulannya..majulah sukan untuk negara,budi bahasa budaya kita,gunakanlah bahasa kebangsaan kita..kalau mama tu baca blog aku ni,aku minta maaf mengata hang ni,lusa aku nak piksa,doakan saya ye mama..

No comments: