Wednesday, February 12, 2014

TAHUN BARU EGYPT *ENTRY LAPUK*

salam..aku tahu memang dah lewat sangat2 pun kalau nak update entry ni...aku peduli apa..aku tetap nak update jugak..pasal tahun baru kat egypt ni...kebetulan 31 dis 2013 yang lepas aku ada kelas..habis kelas,cikgu hantar kitorang balik rumah..dia suruh balik sebelum menjelangnya detik 12 malam...dia kata bahaya..korang nak tau bahaya yang macam mana?

Bahayanya sebab masuk je jam 12malam,diorang akan campak botol kaca dari rumah diorang ke bawah..kat egypt ni,rumah semua jenis rumah bertingkat2..takdenya nak sebijik2..rumah yang sebijik2 tu rumah orang kaya je...ok..masuk balik topik...itu memang cara diorang sambut tahun baru..masing2 tunggu kat balkoni,masuk je jam 12malam..masing2 campak botol dari balkoni diorang tu ke bawah..

Nak dijadikan cerita..conan ni bukanlah seorang budak yang dengar kata cikgu,saya tunggu bawah rumah..lebih kurang 11.30malam gitu,saya dengan kawan saya gerak ke lokasi nak tengok bunga api..masa jalan tu hati2 jugak..takut terserempak dengan cikgu kitorang tadi..huhuhuhu...

Hasilnya..seperti yang dalam gambar ni..xla secantik macam kat KLCC atau PUTRAJAYa..biasa2 je..cuma terasa jugak kehangatan dia..sana sini bunga api..takde sapa2 yang taja ke apa..masing2 punya badget..beli bunga api sendiri..dan buat pertunjukan tajaan sendiri...susah nak cakap macam mana rasanya..walaupun serba sederhana je..aku dah rasa cukup happy...kat tepi pantai pun diorang main bunga api..cumanya...kat tempat orang ramai diorang tak baling botol kaca,diorang cuma baling plastik yang berisi air..masa aku otw balik rumah..baru aku nampak botol kaca tu...

Berbekalkan Hp aku,dapat jugak aku tangkap gambar..sorryla kalau x berapa nak cantik sangat..janji ada gambar..huhuhu..









tulisan kat jalan ni,nak dijadikan cerita..ada sekumpulan lelaki jalan depan aku,diorang yang conteng ni..aku tukang snap gambar je..hehehehe

ikh;as dari hamba allah serba sederhana..conan..

No comments: