Monday, September 16, 2013

GOTONG ROYONG KELUARGA...:)

salam..hari ni mak cuti..aku dapat luangkan masa dengan mak..kebetulan sepupu aku dari kedah n penang bertandang semalam dirumah..kitorang ramai2 gotong royong kat luar tu,mak cik aku kutip kelapa tua,untuk dimasak..meniagala katakan,ada yang tukang jolok kelapa,ada yang tukang tetak kelapa,mak aku cantas semak samun yang sibuk menjalar kat pagar,aku??aku lap tingkap..korang ingat senang??dengan ketinggian tak seberapa ni..terjengket2 aku basuh tingkap..nak tonyoh2 lagi...haaaa....

sambil gotong royong kitorang menghirup air kelapa muda hasil tanaman mak..hmmm..sedap!!!dah lama aku tak merasa air kelapa muda..nikmat sangat rasa...nikmat juga mata aku menikmati pemandangan kampung..

habis gotong royong,kitorang santai2 kat pondok sambil makan2 pulak..nasi lemak,lempeng kelapa,magi goreng,air kopi ada air teh pun ada!!biskut kering pun adaaaaaaa...hehehehehe

apa2 pun..aku gembira..dapat luang masa dengan mak aku..yang dah lama sangat aku tak jumpa dia..tengok rumah kampung ku..aku tersenyum..yeahhh...SAYA ANAK KAMPUNG!!!!

semua pokok2 kat kawasan rumah aku..semua mak aku yang tanam..dahsyatkan mak aku walaupun tahun depan umur dia 59tahun!!!moga allah panjangkan umur mak..murahkan rezeki mak..berkati kehidupan dan rezeki mak..sayang mak!!

sekian...:)













ikhlas dari hamba allah serba sederhana..conan..

1 comment:

Cool said...

tenang jerk tengok..;-)