Saturday, February 19, 2011

PERJALANAN YANG BEST....

kisah bermula.....

3 FEBRUARI 2011
kami dapat berita bahawa kami akan dipindahkan ke tempat lain...semmuanya disebabkan rusuhan yang berlaku....tapi yang tak bestnya,aku dapat berita untuk dipindahkan pada malam hari..macam mana nak bersiap???dan yang paling tak best sekali..kena pastikan barang tak lebih dari 7 kilo..aku bawak latop lagi..macam mana tu????

4 februari 2011
lebih kurang pukul 10 pagi kami berkumpul dihadapan kedutaan iskandariah.
-11.oo pagi bertolak ke bangunan mara(bangunan medic iskandariah).
sampai di bangunan mara..sesaknya tak tahu nak cakap....kami terpaksa menunggu sehingga keesokan harinya untuk berlepas ke jeddah.
merasala jadi pelarian...

5 februari 2011
-2.30 ptg,berkumpul dihadapan bangunan mara,bersedia untuk dibawa ke airport iskandariah.
-6.30 petang sampai di airport.
lepas solat isyak kami dipanggil untuk check in.
ada satu benda yang menarik....kami naik TUDM PUNYA pesawat......CHARLEY RFM 499....hahahaha..bangga pun ada..kami kelompok pelajar perempuan pertama yang merasmikan pesawat tu..
-seramai 199 pelajar disusun dalam pesawat tu..duduk bersila..hahaha....lebih kurang 2jam setengah la....
-satu lagi..barang tak timbang pun..

6 FEBRUARI 2011
-2 pagi kami sampai airport jeddah....
-lama menunggu..sampai kami tidur kat lantai airport tu.....bayangkanlah...
-aku paling geram..sebab diorang wat keje lambat...nak cop pun susah sangat..
-selesai semua kul 9.30 pagi...bayang tengok berapa jam kena tunggu..
-sampai asrama tabung haji dalam kul 10 pagi.
-pelajar yang terlibat sama dengan aku semua tidur keletihan.
-pecayala cakap aku..letih gila...

7,8,9,10 FEBRUARI 2011
-berkampung kat asrama tabung haji.
-sapa yang baru sampai kena hantar pasport kat pihak bertugas untuk mendapatkan no token.
-no token tu no nak balik malay la...
-no aku 5063..tapi aku tengok tak ikut no giliran pun...aku pun tak pahamla...orang yang 7ribu balik dulu...tak puas hati gakla aku..bukan aku je..ramai yang tak puas hati...

11 FEBRUARI 2011
-2.30 ptg,aku ngan geng2 aku tengah rehat2..tiba dapat panggilan mengejut..no2 yang disebut sila berkumpul segera...
-gelabah gila..kelam kabut...ada yang balik ngan baju t-shirt biasa je...nak buat cam ne..kata pelarian..hahahahaha..
-asar..sampai airport jeddah...
-trip kitorang naik flight SRI LANKAN..
-akan transit di colombo.

12 FEBRUARI 2011
-7.30 pagi waktu colombo sampai colombo.
-10.30 pagi naik flight yang sama,bertolak ke malaysia.

12 FEBRUARI 2011
-3 petang..kami smpai airport malaysia....horeyyyyy.....eh lupa lak...ALHAMDULILLAH....

korang nak tahu...memang seronok....daripada iskandariah ke jeddadh ke sri lanka akhirnya sampai malaysia..pengalaman yang best tapi agak meletihkan...

No comments: