Thursday, February 11, 2016

ASSALAMUALAIKUM...

terasa nak menulis kat sni malam ni,terus terang aku cakap,aku xberapa nak gembira sejak aku balik malaysia,rasa macam life aku bukan kat sni,aku rasa banyak masalah,bukan rasa,memang ada pun,suka hati korangla kalau nak kata aku banyak pikir negetif ke apa,tapi kalau aku tak pikir pun benda tu memang jadi..dulu aku belajar kat mesir dengan tujuan untuk lari dari masalah yang aku kena hadap setelah sekian lamanya,bila dah balik malaysia,aku tetap kena hadap jugak..

 aku boleh rasa aku lost myself,macam hilang sesuatu,aku tak happy!!dan bosan dengan life yang sekarang...ada kawan cadangkan aku jumpa pakar kaunseling,luahkan apa yang aku rasa,tapi aku jenis tak suka nak talk dgn golongan profesional macam tu,tambah kalau aku tengok DR kat situ,memang awal2 lagi aku cabut..aku mengaku hidup n study aku terganggu...

aku bosan dengan segala2nya sekarang ni...aku tahu,korang mesti cakap "baik ngadu kat allah je" ye..aku tahu..tapi aku percaya,manusia ni kdg2 dia perlukan pendengar yang lain yg sudi dengar masalah dia..aku rasa setiap hari aku nak lalui tu rasa berat sangat...aku xtau nak cakap cmne...baru2 ni aku cakap kat mak aku,aku nak pergi palestin,not as visitor,tapi aku nak stay kat sana,bukan hanya nak tngkp gambar keindahan masjid sakhra dan aqsa,tapi aku nak tangkap gambar segala2nya penceritaan tentang rakyat yang tertindas tu,yup,aku memang suka tngkp gambar walaupun skill aku lemah,kwn2 aku pelik dgn aku,kdg brhnti tgh jalan smata2 nk tngkp gambar,bg aku,stp gambar tu ada seni dia..aku prefer gambar binatang,alam,even bnda2 yg plik berbanding gambar aku sendiri..

mak aku kata,orang yang pergi sana jangan berharap untuk pulang hidup2,ye..aku tahu..ajal mana2 pun blh dtg,aku bknnya nk ckp xtkut mati,tp aku rasa,itu cara untuk aku isi kekosongan hidup aku,bukannya dgn keadaan yg skrg,n yg plg aku menyampah bila orang tanya bila nak kawen??kau ingat kebahagiaan tu datang hanya dalam perkahwinan je ke??aku percaya bahagia datang dari pelbagai sudut...n aku x perlukan orang lain untuk aku jadi bahagia,aku pun dah mula rasa bosan dengan manusia ni,even orang yang rapat pun buat kita sdh jatuh terduduk,kecewa...

sometime being heatless is better.. im so tired for loving some1,n believe at some1 its just smthng u got only in ur dream,n oredi gone whn u wake up ...



No comments: