Monday, September 23, 2013

"MOGA TENANG KAMU DISANA"

 23 september 2013...1 pagi..

 "aku menghampiri mak aku yang baru terjaga dari tido "adek..kalau boleh sedekahla al-fatihah,baca yassin untuk arwah ngah" mak mula bersuara.."kenapa mak" aku bertanya.."mak mimpi arwah ngah datang kat mak tadi,muka dia bersih sangat,mak pelik sebab arwah ngah dah lama meninggal..mak suruh dia "balik" tapi dia tak nak..dia cakap dia lapar,jenuh mak suruh dia balik,sampai mak azan,barula dia pakai kasut,pelan2 dia "balik"...dia sedih..kesian dia dek..agaknya dah takde orang yang ingat kat dia lagi sampai terlupa nak sedekahkan al-fatihah untuk arwah"...hmmm....

mula2 aku pikir..permainan setan agaknya..tapi bila pikir2 balik..tak mustahil jugak kalau betul2 arwah yang datang kat mak aku,arwah memang rapat dengan mak aku,arwah pernah jaga aku masa kecik2 dulu,arwah meninggal sebab kanser rahim...lama sangat dah..arwah takde anak..

jangan dikira dosa manusia..doakan jela untuk mereka..baik macam mana pun kita,pasti ada dosa..bagusnya allah tutup aib kita...tak perlu kita nak buka aib orang lain..boleh jadi dosa dia telah terhapus dengan amalan sunat yang dia buat...dosa kita??moga allah ampunkan jugak..

ok korang..aku bukan taip saja2..aku nak minta belas ihsan korang..belas ihsan pembaca supaya sedekahkan al-fatihah untuk arwah ngah aku yang dah lama pergi..kalau ada yang nak tolong bacakan yassin untuk dia..lagi bagus..moga dapat hilangkan sedikit kelaparan arwah "disana"..tak rugi pun kalau setakat nak bacakan al-fatihah untuk sedara2 kita yang dah lama pergi..kelak kita juga akan menyusul..

al-fatihah buat almarhum saniah binti ahmad dan buat saudara2 kita yang telah pergi,moga mereka tenang disana...


P/S : aku dah mula meremang bulu roma sebenarnya....dahla malam2 canggini mak aku cite lak benda2 ni..huhuhuhu...


ikhlas dari hamba allah serba sederhana..conan..






No comments: