Wednesday, June 20, 2012

SINDIKET MUSIM PERIKSA..

salam....asal musim piksa,ada je orang arab datang mintak duit kat pelajar-pelajar malaysia..ok..apa kena mengena sindiket musim periksa dengan cite aku hari ni..baru-baru ni,,aku dengan kawan aku baru balik dari kuliah,baru habis exam masa tu,tiba-tiba datang seorang orang pompuan arab,dia tanye kitorang,korang kuliah apa??piksa bila??macamla dia tanya..ingatkan nak berkenalan ke apa,rupa2nya yang dia tanye panjang2 tu baru intro je,hajat dia yang sebenarnya,dia nak duit daripada kitorang,alasan dia,dia nak balik rumah dia takde duit tambang,habis tu masa dia datang piksa tadi tu ambik duit mana???setahu aku tambang ketapi diorang tu takdela mahal mana pun..dia budak kuliah aku,cuma kos je lain...


dia minta duit kat kitorang,pastu dia kata nanti dia bayar balik..masalahnya bilanya nak jumpa??orang kat kuliah tu dahla ramai,kotla kalau dia nak bagi barang dia sebagai jaminan yang dia akan datang jumpa kitorang dan bayar balik...


aku lak time tu memang takde duit,yang ada kat aku cuma 5kupang je pun,cukup2 tambang nak balik rumah satgi..kira aku tak tipu dia la kan kata yang aku takde duit..hehehehehe..


pastu tadi,masa balik dari exam tadi,aku jumpa balik budak yang sama,dok minta duit kat kawan aku lagi,tapi kawan aku tak bagi pun,pastu arab tu tengok kitorang,agaknya dia kenal kitorang kot,sebab hari tu kan dia pernah pow kitorang..hahahahaha...


tak dapat duit dengan kawan aku tadi,dia gi cari mangsa lain lak,tapi yang pastinya,mangsa dia seterusnya itu,tetap pelajar malaysia...takkanla setiap kali datang periksa takde duit kot cik kak oiiiii!!!!masa datang ada duit,bila balik takde duit,pastu yang musykil sangat2 tu,minta kat orang malaysia je,dengan bangsa dia sendiri dia tak minta pun..agak2la nak menipu pun...


apa2 pun..nila yang aku panggil sindiket musim periksa,sebab selalunya kita akan jumpa dengan orang macam ni pada waktu periksa sahaja,dan ianya makin berleluasa,jadi berhati2lah wahai pelajar malaysia sekelian bila tibanya musim periksa...


sekian..terima kasih...



ikhlas dari hamba allah serba sederhana..conan..

No comments: